شناسهٔ خبر: 31238140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانداران خسارت ناشی از حوادث طبیعی به کشاورزان را بررسی کنند/ دستگاه ها پیش بینی خدمات برای حوادث غیر مترقبه را لحاظ نمایند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، استاندار مازندران بر آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان در هنگام بارندگی و حوادث غیر مترقبه در تعطیلات نوروزی تاکید کرد و گفت: همه دستگاههای اجرایی، پیش بینی های لازم را برای ارائه هرگونه خدمات داشته باشند.

 احمد حسین زادگان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: ممکن است در ایام تعطیلات نوروزی در محورهای مواصلاتی استان شاهد بارش برف و باران باشیم که لازم است دستگاههای اجرایی پیش بینی های لازم را داشته باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای مقابله با بحران ها و حوادث طبیعی، تدوین طرح جامع مدیریت بحران برای استان ضروری است، ادامه داد: در طرح جامع مدیریت بحران؛ اقدامات لازم برای مراحل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی شهر در برابر حوادث را طراحی و پیش بینی شود .

حسین زادگان تاکید کرد: باید سهم و نقش تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها در این طرح دیده می‌شود چرا که این طرح دارای برنامه‌ای جامع و فراگیر در زمینه رویارویی با مخاطرات و سوانح خواهد شد.

مقام عالی دولت در مازندران یادآور شد: بانک اطلاعاتی از ماشین آلات و تجهیزات دولتی و خصوصی در استان و شهرستان ها تهیه شود تا در زمان بحران، شهرستان ها همدیگر را پوشش دهند.

وی از همراهی بخش خصوصی در بخش های مختلف بویژه در زمان بحران ها که به کمک دولت می آیند قدردانی کرد و گفت: فرمانداران با نگاه پیشگیرانه لایروبی انهار و رودخانه‌ها و ایجاد سازه ها را با جدیت دنبال کنند و همچنین لازم است مهار آب های سطحی نیز پیگیری شود.

حسین زادگان همچنین با اشاره به ضرورت حمایت از کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث طبیعی گفت: فرمانداران امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی را با سرعت بررسی و پیگیری کنند.

وی افزود: هر مصوبه ای که از سوی ستاد مدیریت بحران استان در جهت مقابله با بحران صادر می شود لازم الاجراست.

استان مازندران به لحاظ برخورداری از عوارض جغرافیایی ، کوهستان و دریا از استان های حادثه خیز به شمار می رود به طوری که مجموعه ای از حوادث طبیعی نظیر زلزله ،سیل،آتش سوزی جنگل و حوادث گمشدگی در جنگل ،غرق شدگی در سواحل طولانی و همچنین سوانح متعدد جاده ای مواجه است.

استان مازندران سالانه میزبان بیش از 50 میلیون نفر شب گردشگر و مسافر است و حدود 15 میلیون نفر شب از این گردشگران تنها در تعطیلات دو هفته ای نوروز به این استان سفر می کنند.

مازندران 338کیلومتر ساحل دریای خزر ، 10هزارو 700کیلومتر راه اصلی و فرعی که 350 کیلومتر آن در چهار محور مواصلاتی هراز، کندوان ، سوادکوه و کیاسر ، حدود یک میلیون و 800هزار هکتار جنگل و مرتع و 460 هزار هکتار زمین های زراعی و باغی دارد.

نظر شما