شناسهٔ خبر: 31237455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در گفت‌وگو با فارس:

انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران مشروط به حفظ ضوابط اکوسیستمی است/پاسخ کلانتری کارشناسی نبود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان شرط انتقال آب خزر به استان‌های سمنان و یزد را در نظر گرفتن ضوابط اکوسیستمی و گزارش ارزیابی زیست‌محیطی دانست.

صاحب‌خبر -

ولی داداشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به موضوع انتقال آب دریای کاسپین به فلات مرکزی ایران ازجمله استان سمنان و یزد اظهار کرد: تنها شرط انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران در نظر گرفتن ضوابط اکوسیستمی و گزارش ارزیابی زیست‌محیطی است.

وی با تأکید بر اینکه موضوع انتقال آب خزر به استان‌های مرکزی کشور باید از سوی محیط‌زیست کاملاً بررسی و مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد افزود: انتقال آب خزر به استان‌های مرکزی ایران هیچ‌گاه مبحث تعصبی و انحصارطلبانه نیست بلکه تنها معیار ما نظر کارشناسی در این خصوص است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان بر لزوم ورود نخبگان و کارشناسان امر در موضوع انتقال آب خزر به استان‌های مرکزی ایران تأکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها، نخبگان، دانشجویان، اساتید و کسانی که در حوزه محیط‌زیست فعالیت می‌کنند و تجربه‌ای نیز دارند باید در موضوع انتقال آب خزر به استان‌های مرکزی کشور اظهارنظر دقیق، کارشناسانه و بدون تعصب ارائه دهند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی بدنه کارشناسان سازمان حفاظت از محیط‌زیست را بسیار قوی و دقیق برشمرد و تصریح کرد: سازمان حفاظت از محیط‌زیست از کارشناسان خبره، متخصص و متعهدی برخوردار است که می‌توانند در موضوعاتی مانند  موضوع انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران ازجمله استان یزد یا سمنان نظریه‌های کارشناسانه و اصولی ارائه دهند.

داداشی با اشاره به پاسخ عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست طی روزهای اخیر به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «انتقال آب خزر ازنظر سازمان حفاظت محیط‌زیست بلامانع است» بیان کرد: رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست احتمالاً فی‌البداهه به خبرنگار پاسخ داده و به نظر می‌رسد هیچ کار کارشناسی نسبت به موضوع انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران ازجمله استان سمنان و یزد صورت نگرفته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه ممکن است پس از اقدامات کارشناسانه و ارزیابی‌های زیست‌محیطی مجوز انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران داده شود گفت: ممکن است در آینده کارشناسان محیط‌زیست پس از ارزیابی‌های خود موضوع انتقال آب خزر به استان سمنان و یزد را بلامانع اعلام کنند اما اینکه اکنون گفته می‌شود انتقال آب خزر بلامانع است، خوشایند نیست.

انتهای پیام/84007/و

نظر شما