شناسهٔ خبر: 31237347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

روحانی:

آمریکا فکر می‌کرد دی ماه امسال کار جمهوری اسلامی تمام است

مهـــر

رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و دشمنان ما از دی ماه سال گذشته اقدامات خود را شروع کردند و فکر می‌کردند تا دی ماه امسال همه چیز تمام است و جمهوری اسلامی جشن چهل سالگی را نمی‌بیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس اظهار داشت: در ایام میلاد با سعادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) هستیم. بسیار خوشحالیم که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و آغاز دهه پنجم انقلاب، ملت ما با شور و نشاط در همه حوزه ها حضور دارد.

وی افزود: وقتی بحث جشن انقلاب می شود علیرغم میل بدخواهان و تلاش و تبلیغ آنها، ملت بزرگ ایران با قامتی استوار در سراسر کشور به خیابان ها می آیند و مثل شور و شوق جشن سال ۵۷ پیروزی انقلاب خود را جشن می گیرند.

رئیس جمهور گفت: وقتی دشمن توطئه می کند که ما را از توسعه بازدارد، برای دشمن بسیار دردناک است که در شرایطی که به قول خودشان سخت ترین تحریم را علیه ملت ایران اعمال کردند، در عرض ۲۴ ساعت فقط در یک استان سه طرح بزرگ و مهم را افتتاح کردیم.

روحانی ادامه داد: این سه طرح بزرگ و ملی علاوه بر طرح هایی بود که دیشب وزرا در بخش های کشاورزی، نیرو و آب افتتاح کردند. وزیر کشاورزی نکته ای را در این مراسم بیان کرد که دولت در مقایسه با اول انقلاب تولید آبزیان را ۴۰ برابر کرده است و این دستاورد بسیار مهمی است.

وی همچنین گفت: بنا به گفته وزیر کشاورزی، در بخش گلخانه ای ۲۹۰ هکتار در استان هرمزگان زمین سطح کشت وجود دارد که ۱۹۰ هکتار آن در پنج سال اخیر محقق شده است. این دستاورده ها به معنای تلاش یک ملت بزرگ است.

رئیس جمهور تأکید کرد: آمریکایی ها، صهیونیست ها و دشمنان ما از دی ماه سال گذشته شروع کرده اند تا بتوانند دی ماه امسال همه چیز را درباره انقلاب ما تمام کنند و حتی عده ای از دشمنان گمان می کردند می توانند در جشن چهل سالگی انقلاب در ایران باشند.

روحانی با اشاره به اینکه دشمن تصور می کرد با تحریم ها می تواند مانع پیشرفت ما شود، ادامه داد: آنها فکر می کردند که طرح های ما بر زمین می ماند و نمی توانیم در نفت و گاز پیشرفت کنیم، همچنین امکان توسعه بندری نخواهیم داشت و این فرصت از ما گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم دشمن در همه زمینه ها توسعه را ادامه دادیم و این خیلی مهم است، چرا که یک زمانی یک ملتی می گوید با وجود تحریم خودم را اداره می کنم، در حالی که ما فراتر از این عمل کردیم و با وجود تحریم های بانکی، نفتی، بیمه و کشتیرانی، در همه زمینه ها پیشرفت و توسعه داشتیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما راه توسعه را ادامه می دهیم. در پالایشگاه بندرعباس سال گذشته ۸ میلیون لیتر بنزین تولید می شد و امسال این میزان به ۱۲ میلیون لیتر رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما