شناسهٔ خبر: 31237288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در میرجاوه

ايسنا : مدیر کل امور مرزی کشور آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

 شهریار حیدری در نشستی خبری با حضور خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه گفت: ۱۲ نفر توسط گروهک‌های تروریستی ربوده شدند که ۵ نفر آنها در همان روزهای اول با پیگیری‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پاکستان آزاد شدند. وضعیت ۷ نفر باقی مانده نیز از سوی وزارت امور خارجه وزارت کشور و دولت در سطوح مختلف پیگیری می‌شوند.

به گفته وی این ۷ نفر در حال حاضر صحیح و سالمند و در اختیار گروهک هستند.

وی ادامه داد: ما این گروهک را به رسمیت نمی‌شناسیم. یک جریان تروریستی وابسته به سرویس‌های غرب در کشورهای عربی هستند و برنامه‌ریزی که آنها انجام می‌دهند را این گروهک‌ها اجرا می‌کنند و هدفشان ناامنی در خاک کشور است، اما خوشبختانه با هوشیاری و تدابیر نهادهای اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، این موضوعات در نطفه و یا در نوار مرزی خاموش می‌شود.

مدیر کل امور مرزی کشور با بیان اینکه آنها عمدتاً اهدافی برای نفوذ در عمق کشور دارند اظهار کرد: با هوشیاری و آگاهی با بسیاری از این مسائل در نوار مرزی یا قبل از ورود به مرز برخورد می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه قاعدتاً دولت پاکستان مسؤول سلامت و برگشت این افراد است و لحظه‌ای هم دولت جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نمی‌کند اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر مابقی مرزبانان نیز به آغوش گرم خانواده بازگردند.

 

به گزارش ایسنا، مهرماه سال جاری ۱۲ نفر از مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور توسط گروهک تروریستی جیش الظلم ربوده و به کشور پاکستان منتقل شدند. پنج نفر از این مرزبانان ۲۴ آبان ماه با پیگیری‌های ۲ دولت پاکستان و ایران آزاد و به ایران تحویل داده شدند، اما کماکان هفت نفر دیگر در اختیار این گروه تروریستی قرار دارند.

 

نظر شما