شناسهٔ خبر: 31237262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با "قدس آنلاین":

بودجه دفاعی با توجه به حوادث اخیر باید متناسب با نیازهای کشور بسته شود

علی نجفی خوشرودی گفت: بودجه دفاعی باید متناسب با نیازها تنظیم شود تا بتوان با اقتدار به برقراری امنیت بپردازیم. حضور فعال مقامات ایران در مجامع بین المللی، تریبون بسیار مناسبی است تا مواضع کشورمان به اطلاع افکار عمومی دنیا برسد. فرصت حضور در کنفرانس مونیخ به خوبی از سوی تیم شرکت کننده کشورمان دنبال شد.

صاحب‌خبر -

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار «قدس آنلاین» در واکنش به اظهارات برخی مقامات و نمایندگان در پی حادثه تروریستی زاهدان و نارضایتی آنان از میزان بودجه دفاعی سال آینده و همچنین حضور کشورمان در کنفرانس مونیخ، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی دیروز با حضور مقامات ذیربط جلسه ای را برگزار کرده و به بررسی ابعاد حادثه تروریستی زاهدان پرداخت. پیش بینی های خوبی برای تقویت بینه دفاعی و امنیتی کشور در لایحه بودجه صورت گرفته و همچنین مصوباتی در همین باره در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده که الان در دستور کار مجلس قرار دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم با توجه به مجموعه شرایط  و ضرورت های کنونی کشور در حوزه دفاعی که خصوصاً پس از حادثه تروریستی زاهدان پیش آمده، بودجه دفاعی و امنیتی کشور هم متناسب با آن نیازها تنظیم شود و جوابگوی خواسته ها باشد تا بتوان با اقتدار به برقراری امنیت در داخل کشور بپردازیم.

نجفی خوشرودی همچنین درباره حضور مقامات وزارت خارجه کشورمان در کنفرانس مونیخ اظهار داشت: کنفرانس مونیخ، کنفرانس دوره ای و سالانه است و در واقع نوعی مجمع گفتگو بین سیاستمداران و فعالین سیاسی در سطح دنیاست. ایران هم همواره از ظرفیت بین المللی و دیپلماتیک این کنفرانس استفاده می کند. امسال نیز آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این اجلاس سخنرانی داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: حضور فعال مقامات ایران در مجامع بین المللی، فرصت و تریبون بسیار مناسب و سازنده ای است تا کشورمان مواضع و دیدگاه های خود را در زمینه های مختلف به اطلاع سیاستمداران و افکار عمومی دنیا برساند. فرصت حضور در کنفرانس مونیخ هم به خوبی از سوی تیم شرکت کننده کشورمان دنبال شد. از سوی دیگر، بیان مواضع جمهوری اسلامی و سخنرانی که از سوی وزیر خارجه در این کنفرانس صورت گرفت، می تواند برخی فضاسازی های دولت های غربی و عربی را که در کنفرانس ورشو علیه کشورمان شکل دادند، خنثی کند.

انتهای پیام/

نظر شما