شناسهٔ خبر: 31237257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشهد:

کارفرمایان و کارگران نسبت به رعایت اصول ایمنی تلاش کنند

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشهد گفت: بازرسی از ۱۲ هزار کارگاه مشمول قانون کار در مشهد انجام شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش قدس آنلاین، حسین سروری مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشهد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل مشهد گفت: در راستای جلوگیری از بروز حادثه در کارگاه‌های نظارت‌های مستمری توسط بازرسان اداره کار از کارگاه‌های مشهد به انجام می‌رسد تا در صورت بروز نقص، کاستی‌ها برطرف شود.

وی تصریح کرد: بازرسان وظیفه دارند در مراجعه به کارگاه‌ها علاوه بر آموزش و تعلیم مسائل ایمنی و حفاظتی به کارگران و کارفرمایان شرایط را برای توسعه فرهنگ ایمنی در محیط‌های کار فراهم کنند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشهد گفت: انجام بازرسی به تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از بروز حوادث کار موثر باشد و باید کارفرمایان و کارگران نسبت به رعایت اصول ایمنی تلاش کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

سروری افزود: به منظور ارزیابی وضعیت ایمنی کارگاه‌ها و بررسی رعایت قانون کار در ۹ ماه اول سال جاری ۱۱هزار و ۹۹۳ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار در مشهد به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: انجام ۸۲۴ مورد بازرسی‌های ویژه در راستای مواد ۳ و ۶ آئین نامه اجرایی کارهای سخت و زیان آور، ۱۴۶ مورد بازرسی در خصوص تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، ۳۰۳ مورد بازرسی در راستای بررسی مکاتبات آتش نشانی، ۲۷۱ مورد ایمن سازی کارگاه‌ها، ۵۴۱ مورد شناسایی و تایید مسئولین ایمنی، ۶۸۳ مورد بازرسی در خصوص پرونده‌های بیمه بیکاری، ۱۵ مورد پلمپ کارگاه‌های پرخطر و ۱۰۱۸ مورد بازرسی در زمینه تحقیق پرونده‌های مراجع تشخیص و حل اختلاف نیز از جمله فعالیت‌های بازرسان بوده است.
انتهای خبر/

نظر شما