شناسهٔ خبر: 31237243 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تأکید همایش بغداد بر تأسیس آکادمی تخصصی اعجاز قرآن

گروه بین‌الملل ـ شرکت‌کنندگان در نخستین همایش بین‌المللی اعجاز علمی قرآن در بغداد بر ضرورت تأسیس آکادمی تخصصی اعجاز علمی قرآن تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صوت العراق؛ نخستین همایش بین‌المللی اعجاز علمی قرآن عصر دیروز(28 بهمن‌ماه) با صدور بیانیه‌ای در مسجد جامع «أم القری» بغداد به کار خود پایان داد.

در بیانیه پایانی این همایش که به همت اداره اوقاف اهل‌سنت عراق و با حمایت عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق برگزار شد،  بر ضرورت تلاش برای راه‌اندازی انجمن بین‌المللی اعجاز علمی قرآن و سنت و همچنین تأسیس آکادمی خصصی اعجاز علمی قرآن تأکید شد.

تأکید بر اهمیت تدریس اعجاز قرآن به صورت گسترده، اننتشار پژوهش‌های متمایز ارائه‌شده در این همایش و ترویج فرهنگ اعجاز علمی قرآن در رسانه‌ها از دیگر موضوعاتی بود که در این بیانیه به آن اشاره شده است.

یادآور می‌شود صدها پژوهشگر و عالم دینی از کشورهای عربی و اسلامی در این همایش دو روزه حضور داشتند که با نظارت عبداللطیف همیم، رئیس اداره اوقاف اهل سنت عراق، برگزار شد و پژوهش‌ها و تحقیقات متمایزی در زمینه اعجاز علمی قرآن ارائه دادند.

همچنین، هیئتی از جمهوری اسلامی ایران نیز به همت مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این همایش حضور داشتند.

انتهای پیام

نظر شما