شناسهٔ خبر: 31237116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

تمجید برنده جایزه صلح نوبل از ظریف

فعال یمنی و برنده جایزه صلح نوبل از رفتار وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس امنیتی مونیخ تمجید کرد.

صاحب‌خبر -
صراط:

توکل کرمان، فعال یمنی و برنده جایزه صلح نوبل که در نشست امنیتی مونیخ شرکت کرده بود در صفحه فیسبوک خود نوشت: زمانی که در سخنرانی‌ام در کنفرانس مونیخ علیه ایران و نقش منطقه‌ای آن و همچنین دخالت آن در یمن هجمه آوردم، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که صندلی‌اش در کنار صندلی من بود به من گفت که به تو افتخار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا این فعال یمنی در ادامه نوشت: این را گفتم تا تفاوت زیاد میان تفکرات و رفتار ایرانیان با تفکرات و رفتارهای سعودی‌ها و اماراتی‌ها را درک کنید.

وی در پایان به منظور اینکه انتقاداتی علیه او مطرح نشود نوشت: با این وجود ایران باید نقش تخریبی خود در منطقه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، توکل عبدالسلام خالد کرمان (متولد ۷ فوریهٔ ۱۹۷۹ در استان تعز در یمن)، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی، مدیر سازمان زنان روزنامه‌نگار رها از بند و قبل از آن شاعر و ادیب بود. او از نظری فکر به حرکت اسلامی یمن متمایل بوده و از معروف‌ترین مدافعان آزادی بیان و حقوق زنان و حقوق بشر در یمن است.

کرمان، دختر عبدالسلام خالد کرمان، وزیر دادگستری سابق یمن است. وی در سال ۲۰۱۱ میلادی برنده جایزه نوبل صلح شد. او هم اکنون عضو شورای مرکزی حزب «انجمن اصلاح یمن» است که نماینده اخوان المسلمین یمن است.

توکل کرمان ریاست گروهی به نام «زنان روزنامه نگار رها از بند» را برعهده دارد و دریافت جایزه صلح نوبل را یک پیروزی برای فعالان سیاسی درگیر در تظاهرات اعتراضی ضد دولتی توصیف کرده‌است.

 

نظر شما