شناسهٔ خبر: 31237024 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اردبیل خبر داد

ارسال ۴۰۰ شعر به جشنواره ملی مهدوی «صراط»/مشارکت بالای شاعران عرب و کردزبان

محسنی با اشاره به برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره ملی مهدوی «صراط» در هشتم اسفند، گفت: نزدیک به ۴۰۰ اثر از حدود ۲۵۰ شاعر به دبیرخانه رسیده است که عمدتاً به زبان های فارسی، ترکی آذری، عربی و کردی هستند.

صاحب‌خبر -

«حسین محسنی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اعلام اتمام مهلت ارسال آثار به بخش شعر نخستین جشنواره ملی مهدوی «صراط»، اظهار کرد: طی مهلت اعلام شده برای فراخوان آثار  نزدیک به 400 اثر از حدود 250 شاعر به دبیرخانه رسیده است که عمدتاً به زبان های فارسی، ترکی آذری، عربی و کردی هستند.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اردبیل ادامه داد: تقریباً از همه استان ها آثار به دبیرخانه رسیده اما خوزستان و قم از نظر میزان مشارکت در بخش شعر نخستین جشنواره ملی مهدوی «صراط» در صدر قرار دارند.

 

وی با اشاره به ظرفیت این جشنواره برای شناسایی و معرفی شعرای جدید در عرصه مهدویت و فرهنگ انتظار، بیان کرد: هیئت داورانی متشکل از داوران استانی و کشوری آثار شرکت کننده در این جشنواره را برای معرفی برترین ها قضاوت می کنند؛ بدین صورت که هر اثر توسط سه داور به صورت ناشناس و جداگانه ارزیابی می شود.

 

محسنی با اعلام زمان برگزاری اختتامیه بخش شعر نخستین جشنواره ملی مهدوی صراط، ابراز کرد: آیین پایانی این جشنواره و معرفی و تقدیر از برگزیدگان آن هشتم اسفند ماه از ساعت 15 تا 17 در سالن ولایت استان برگزار می شود.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اردبیل اضافه کرد: در هر رشته زبان سه برگزیده معرفی و از آنها تقدیر می شود، علاوه بر این و با رای داوران، یک برگزیده بخش دانشجویی نیز در آیین اختتامیه مورد تقدیر قرار می گیرد.

 

وی با ابراز خرسندی از میزان استقبال صورت گرفته از این جشنواره، بیان کرد: در ابتدای فراخوان دغدغه عدم حضور شعرای عرب و کرد زبان را داشتیم اما با تبلیغات گسترده و همکاری نهادها این شعرا نیز حضوری چشمگیر در بخش شعر جشنواره ملی مهدوی صراط داشته اند.

 

محسنی از حضور شخصیت های استانی و کشوری در اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: از ویژگی های این آیین، حضور حداکثری شعرای آئینی است و علاوه بر شخصیت های کشوری، شاعران برجسته کشوری هم در اختتامیه حضور می یابند.

 

وی در پایان با تقدیر از همکاری نهادها و سازمان های فرهنگی مذهبی استان اردبیل در برگزاری بخش شعر جشنواره «صراط»، خاطرنشان کرد: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل حامی نخست مالی جشنواره بود، همچنین، سپله، معاونت فرهنگی اجتماعی استانداری، صداوسیمای مرکز و حوزه هنری استان اردبیل از این جشنواره حمایت مالی و معنوی داشته اند.

نظر شما