شناسهٔ خبر: 31236407 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعزام رایگان کاروان زیارت اولی های نجف اشرف و کربلای معلی به عراق در نوروز ۹۸

حجت الاسلام والمسلمین سیدحمید حسینی گفت: نوروز ۹۸، کاروان زیارت اولی‌های نجف اشرف و کربلای معلی به طور رایگان به این سفر معنوی می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نوروز ۹۸، کاروان زیارت اولی‌های نجف اشرف و کربلای معلی به طور رایگان به این سفر معنوی می‌روند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحمید حسینی رئیس کمیته لواءالخدمه الحسینی عراق در سمنان گفت: این طرح ویژه افراد محروم جامعه است که تاکنون موفق به تشرف به کربلا و نجف نشده اند.

به گفته وی، این افراد به صورت خانه به خانه شناسایی و از نوروز امسال به تدریج به طور رایگان به کربلای معلی و نجف اشرف مشرف می‌شوند.

وی افزود: در هر کاروان ۸۰ نفر اعزام می‌شوند و زائران به مدت پنج روز، حرم حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در کربلا را زیارت خواهند کرد.

وی همچنین از مسئولان سمنانی خواست با مشارکت و کمک‌های مردمی، حسینیه سمنانی‌ها را در نجف اشرف احداث و به زائرانی که توان مالی مناسب ندارند خدمات رسانی کنند.

رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در عراق همچنین اعلام کرد: سال گذشته هزار و ۴۰۰ نفر از خبرنگاران جهان مراسم اربعین حسینی را پوشش دادند که از این تعداد ۶۰۰ نفر ایرانی بودند.

وی افزود: هر خبرنگاری که در سال آینده برای پوشش اربعین حسینی معرفی شود، از مزایای صدود مجوز فعالیت خبرنگاری در اربعین و اسکان رایگان برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین درباره رایگان شدن ویزای خبرنگارانی که برای پوشش اخبار اربعین به عراق سفر می‌کنند، قول مساعد داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در سفر خود به سمنان در مراسم تجلیل از فعالان موکب فرهنگی رسانه‌ای استان سمنان در اربعین حسینی شرکت کرد و قرار است با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار و در همایش موکب داران این استان هم شرکت کند.

انتهای پیام / گ

سفر رئیس کمیته لواءالخدمه الحسینی عراق به سمنان

نظر شما