شناسهٔ خبر: 31236353 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

طبق مصوبه مجلس؛

۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار می شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه ۹۸ وزارت ورزش و جوانان را مکلف کردند نسبت به واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سال ۹۸ اقدام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه ۲۹بهمن) در بندهای درآمدی لایحه بودجه ۹۸ و در بندالحاقي۱ به تبصره ۲ مصوب کردند،وزارت ورزش و جوانان مكلف است با همكاري سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصي سازي حداكثر تا پايان شهريور ماه 1398، شرايط پذيرش دو شركت فرهنگي- ورزشي پرسپوليس و استقلال را در بازار پايه فرابورس فراهم نمايد. پس از پذيرش در بازار پايه فرابورس و عرضه پنج‌درصد (5%) سهام هريك از دو شركت جهت كشف قيمت، پنجاه و يك‌درصد (51 %) سهام آنها به صورت بلوكي و باقي سهام به صورت خرد عرضه مي­ شود.

پیش از تصویب این تبصره نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیهدر مجلس شورای اسلامی گفت:  استقلال و پرسپولیس دارای طرفداران بسیاری هستند، اما طرفداران‌شان به اندازه طرفداران تیم تراکتورسازی تبریز نمی‌رسد!

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان نیز در پاسخ به قاضی‌پوربه مزاح گفت: ضمن احترام به آقای قاضی‌پور و مردم تبریز، لازم است بگویم فعلاً تیم سپاهان قهرمان لیگ برتر است!

 حسن کامران نماینده مردم اصفهان نیز در هنگام بررسی این تبصره گفت:  گویا طرفداران لپ سرخ‌ها در دولت بیشتر هستند!

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی خطاب به نمایندگانی که پیشنهادات متعددی درباره این بند الحاقی فوتبالی داشتند، گفت: بودجه کل کشور حدود 450 هزار میلیارد تومان است، اگر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شوند، نهایتاً رقم ناچیزی شاید در حدود 500 میلیارد تومان برای دولت درآمد داشته باشد که رقم ناچیزی در برابر بودجه 450 هزار میلیارد تومانی کشور است، بنابراین از نمایندگان محترم می‌خواهم از مطرح کردن ادامه پیشنهادات‌شان درباره این بند الحاقی منصرف شوند./

برچسب‌ها:

نظر شما