شناسهٔ خبر: 31235943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌‌کشورهای آزادی‌خواه ‌ برای رهایی از حاکمیت‌های استبدادی به دنبال ‌سیره و تفکر امام راحل هستند‌

R7718/P/S6,52/CT11

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام گفت: ‌‌کشورهای آزادی‌خواه ‌ برای رهایی از حاکمیت‌های استبدادی به دنبال ‌سیره و تفکر امام راحل هستند‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام, با حضور خیل انبوه بسیجیان, خانواده‌های معظم ایثارگران, مردم همیشه در صحنه و مسئولان یادواره شهدای لشکر 11 امیرالمؤمنین (ع) ‌در مسجد والی شهر ایلام برگزار شد.

در این یادواره ضمن گرامیداشت ‌یاد و خاطره مدافع حرم مرحوم عبدالصاحب طهماسبی، از مقام معنوی این شخصیت و سایر شهدای لشکر 11 امیر تجلیل به عمل آمد.‌

جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در این مراسم اظهار داشت: شهیدان جمهوری اسلامی ایران حاصل و نتیجه سیره امام راحل بودند و با بهره‌گیری از این سیره توانستند راه نورانی شهادت را طی کنند.

وی گفت: شخصیت‌هایی که سیره امام برای جامعه پرورش داد دارای چنان تاثیرگذاری بر روی افراد مختلف ‌شدند که بعد از سال‌ها که از شهادت آنها نیز سپری می‌شود، اندیشه آنها ماندگار و پررهرو است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام ادامه داد: از نمونه‌های این شخصیت‌ها می‌توان به شهید باقری اشاره کرد که در سال 61 در ایلام در ژاندارمری خدمت کرد، اما بعد از مدت کوتاهی به یک فرمانده بزرگ و تاثیرگذار تبدیل شد که برای درک بهتر این شخصیت باید 50 هزار سند از آثاری که به شخصیت شهید باقری اشاره دارد مراجعه کرد.

شاکرمی بیان کرد: سیره حضرت امام هم‌اکنون فراگیر و عالم شمول شده و ‌همه کشورهای جهان برای رهایی از حاکمیت‌های استبدادی به دنبال این سیره و تفکر هستند.

وی به یکی دیگر از شخصیت‌های پرورش یافته در سیره امام اشاره کرد و افزود: مرحوم عبدالصاحب طهماسبی در همه میدان‌ها میدن‌دار و در همه عرصه‌ها پرتلاش و خدمتگزاری صدیق برای نظام و مردم بود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ‌با ابراز تاسف از انحراف برخی شخصیت‌ها  که به امام نزدیک بودند ولی امروز با سیره امام فرسنگ‌ها فاصله دارند، گفت: کسانی توانستند از سیره و تفکر امام بهره ببرند که از درون امام را شناختند اما این افراد فقط به صورت ظاهری امام را درک کردند.

در این مراسم که با خاطره گویی برخی از همرزمان شهدا همراه بود تابوت یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس نیز به این مراسم معنویت ویژه ای بخشیده بود.

انتهای پیام/ش

نظر شما