شناسهٔ خبر: 31235815 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست حمایت معترضان هائیتی از روسیه با شعار "زنده باد پوتین"

71593

معترضان هائیتی در جریان اعتراضات به فساد نخبگان کشورشان، از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و همچنین چین کمک خواستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حدود ۲۰۰ تن از معترضان در پورتو پرنس، پایتخت هائیتی در اعتراضات خود شعار دادند "مرگ بر آمریکایی‌ها، زنده باد پوتین".

این معترضان همچنین با آتش زدن پرچم آمریکا در انتقاد از ارتباط میان واشنگتن و دولت نامحبوب کشور خود، ژوونل موئیز، رئیس جمهور هائیتی را "بازیچه و دست‌نشانده آمریکا" خواندند.

یکی از تظاهرکنندگانی که پرچم آمریکا را به آتش کشید، گفت: این اقدام نمادی از جدایی کامل ما از آمریکا است. ما به اندازه کافی از اشغال‌گری‌های آمریکا رنج کشیده‌ایم. این مساله دیگر نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

این معترض ادامه داد: ما از روسیه، ونزوئلا و چین می‌خواهیم به بدبختی ما در این کشور توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، اعتراضات هائیتی که چندان گسترده هم نیستند موجب شده که توجهات بین‌المللی به این کشور معطوف شود.

پورتو پرنس از روز هفتم فوریه درگیر اعتراضاتی بوده که معترضان طی آن خواستار برکناری دولت این کشور بوده‌اند.

این اعتراضات منجر شده که برخی از راه‌های اصلی بسته شوند و در فعالیت بخش خصوصی و دولتی نیز اخلال ایجاد کرده است.

پلیس طی این اعتراضات بارها از گاز اشک‌آور و مهماتی استفاده کرده تا تجمعات اعتراضی را که در مقابل اقامتگاه رئیس جمهور و سفارت‌های کشورهای مختلف صورت گرفته، پراکنده کند. دست‌کم شش نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

تعدادی از کشورهای غربی از شهروندان خود درخواست کرده‌اند که هائیتی را ترک کنند و بیش از ۱۰۰ توریست کانادایی نیز به ناچار به طور اضطراری از این کشور خارج شده‌اند.

این ناآرامی‌ها به دنبال افشای اختلاس دو میلیارد دلاری در پروژه نفتی ونزوئلا در این کشور پس از زلزله ویرانگر سال ۲۰۱۰ آغاز شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما