شناسهٔ خبر: 31235460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بولتن ورزشی 29 بهمن

2 تیر‌انداز اصفهانی به اردوی تیم ملی دعوت شدند/ درخشش طلایی‌پوشان در لیگ شمشیربازی

مشخص شدن ملی‌پوشان تیراندازی با کمان، درخشش تیم ملی کاراته و شکست رئال مادرید از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 28 بهمن‌ماه علاوه بر این‌که نفرات دعوت‌شده به اردوی تیم ملی تیر و کمان اعلام شد، تیم فوتبال ذوب‌آهن نیز برای بازی با الغرافه به قطر سفر کرد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

تیم ملی تیر و کمان به منظور کسب آمادگی برای رقابت‌های جهانی 2019 وارد سومین مرحله اردو می‌شود، این مرحله از اردوهای آمادگی از اول تا 12 اسفند ماه در تهران بر پا خواهد بود.

زینب ملکی و هادی نوری از اصفهان در این مرحله از اردوهای آمادگی در تیم ملی حضور دارند، مجید کهتری به عنوان سرمربی هدایت تیم ملی را برعهده دارد.

در رقابت‌های اسلحه سابر لیگ برتر شمشیربازی بانوان و در پایان هفته دوم تیم‌های هواپیمایی وارش، فولاد مبارکه اصفهان و هیأت اردکان یزد به ترتیب در رده‌های اول تا سوم جدول قرار گرفتند؛ همچنین در اسلحه اپه فولاد مبارکه اصفهان صدرنشین شد و هیأت آذربایجان شرقی و آترا ارتوپد ارومیه دوم و سوم شدند.

در اسلحه فلوره هم تیم هواپیمایی وارش در صدر جدول رده‌بندی لیگ قرار گرفت و شهدای خرمشهر و فولاد مبارکه اصفهان در رده‌های دوم وسوم ایستادند.

امیر‌مهدی فرخ‌پور از اصفهان، به همراه 7 تنیسور دیگر به مسابقات تنیس انتخابی تیم ملی پسران زیر 12 سال که امروز در مرکز ملی تنیس ایران آغاز می‌شود، حضور دارد؛ مسابقات انتخابی تیم ملی به درخواست کادر فنی تیم ملی تنیس پسران و با هدف تشکیل تیم‌های زیر 12 سال، در مرکز ملی تنیس ایران برگزار می‌شود.

تیم فوتبال ذوب‌آهن که در آخرین دیدار مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، الغرافه قطر را پیش رو دارد عصر دیروز با پروازی مستقیم از اصفهان به دوحه سفر کرد، سبزپوشان نخستین تمرین خود را دیشب در این کشور برگزار کردند؛ تیم فوتبال ذوب‌آهن در نخستین دیدار خود در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا از سد الکویت کویت گذشته و حریف الغرافه شد.

در مسابقات پایانی مینی‌بسکتبال پسران استان، 20 تیم در سه رده نونهالان، نوجوانان و آزاد به رقابت پرداختند و در پایان تیم‌های هیأت بسکتبال نجف‌آباد، ستارگان جوان نجف‌آباد و هیأت بسکتبال دولت‌آباد به ترتیب اول تا سوم شدند.

رقابت‌های ووشوی قهرمانی جوانان کشور در بخش پسران به منظور مسابقات انتخابی تیم ملی از روز سه شنبه با حضور 35 تیم از استان های سراسر کشور به میزبانی نجف آباد اصفهان برگزار شد و با معرفی نفرات و تیم‌های برتر به اتمام رسید.

در بخش بخش تالو، تیم اصفهان الف با 8 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز به عنوان قهرمانی رسید؛ زنجان با 4 طلا، 4 نقره و یک برنز به مقام دوم، تهران الف با 3 طلا، یک نقره و یک برنز به مقام سومی دست یافتند  و گیلان نیز با 3 طلا و یک برنز به مقام چهارم رسید.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

 دومین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان در دوبی امارات در حالی به پایان رسید که کاراته‌کا‌های کشورمان در این رقابت‌ها و در بخش مردان با کسب مدال طلای بهمن عسگری، نقره علی فداکار، 4 برنز ذبیح‌الله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، هامون درفشی‌پور و امیر‌رضا میرزایی بالاتر از سایر تیم‌ها در صدر ایستاد؛ تیم‌های فرانسه و قزاقستان با یک طلا، یک نقره و یک برنز دوم شدند و تیم ژاپن با یک طلا و یک نقره در مکان سوم قرار گرفت.

 پرونده رقابت‌های لیگ برتر شیرجه سال 1397 با برگزاری مرحله دوم بسته شد، در پایان این مسابقات کمال تبریز با 366 امتیاز اول شد، تیم‌های کرمانشاه الف و نفت تهران نیز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند؛ همچنین تیم‌های آکادمی آزادی الف و تبریز ب با کسب 222 امتیاز به طور مشترک در رده چهارم قرار گرفتند.

با پایان سومین دوره جام ستارگان و عملکرد درخشان علیرضا فیروزجا شطرنج ایران صاحب رکورد تازه‌ای شد و آن هم این‌که برای نخستین‌بار در تاریخ ایران دو نماینده در فهرست 100 شطرنج‌باز برتر جهان دارد.

علیرضا فیروزجا ستاره 15 ساله شطرنج ایران در این مسابقات با کسب 5.5 امتیاز از 8 بازی (3 پیروزی، 5 تساوی و بدون شکست) و 17.2 افزایش ریتینگ به ریتینگ زنده 2656.5 رسید تا در جمع صد شطرنج‌باز برتر جهان حضور یابد؛ او در سن 15 سالگی شماره 97 جهان شد تا جوان‌ترین بازیکن جهان در این لیست لقب بگیرد.

پیش از فیروزجا، پرهام مقصودلو با ریتینگ 2666 در جمع 100 شطرنج‌باز برتر جهان قرار گرفته بود، مقصودلو در این مسابقات 6.6 واحد به درجه بین‌المللی خود افزود؛ همچنین محمد‌امین طباطبایی با 5.2 واحد افزایش ریتینگ موفق شد درجه بین‌المللی خود را به عدد 2600 برساند.

 تور آزاد والیبال برفی گرجستان روز یکشنبه به پایان رسید و نماینده ایران در این مسابقات موفق شد با کسب رتبه پنجم به کار خود پایان دهد؛ این برای نخستین‌بار است که نمایندگان ایران در رقابت‌های بین‌المللی والیبال برفی به این مقام ارزشمند دست پیدا می‌کنند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

رئال مادرید با شکست مقابل خیرونا هفتمین شکست فصل در لالیگا را متحمل شد، رئالی‌ها تنها پیش از دوران حضور رونالدو در برنابئو در یک فصل بیش از 6 شکست را در تمام طول سال در لیگ تجریه کرده‌اند.

آمار نشان می‌دهد رئالی‌ها آخرین باری که در طول یک فصل 10 شکست را تجربه کرده‌اند مربوط به فصل 2008/09 بوده است؛ پس از حضور ستاره پرتغالی در فصل 2009/10 تا فصل 2018/19 که رونالدو از رئال جدا شد دیگر رئالی‌ها در تمام طول فصل بیشتر از 6 باخت را متحمل نشدند و با جدایی کریس آمار باخت‌های رئال رو به دو رقمی شدن رفته است.

 بارسلونا پس از کسب دو تساوی متوالی مقابل والنسیا و بیلبائو در هفته بیست و چهارم مقابل وایادولید در نیوکمپ به پیروزی یک بر صفر دست یافت، مسی در دقیقه 43 یک پنالتی را به گل تبدیل کرد و در ادامه در دقیقه 85 یک پنالتی را هدر داد.

این اولین بازی نیست که مسی در به ثمر رساند پنالتی ناکام نشان می‌دهد، براساس آمار مسی تاکنون 20 درصد از پنالتی‌ها خود  از دست داده که موضوع عجیبی برای فوق ستاره آرژانتینی به حساب می‌آید؛ گلزن اول بارسا در مجموع 82 پنالتی را به گل مبدل کرده و با پنالتی که دیشب از دست داد 25 پنالتی را از دست داده است.

شب گذشته میلان در برگامو مهمان آتالانتا بود و با نتیجه سه بر یک پیروز شد، در این بازی کریستوف پیانتک ستاره لهستانی و جدید روسونری درخشید و در دقایق 45 و 61 دبل کرد.

پیانتک در 5 بازی برای میلان 6 گل به ثمر رسانده است؛ درخشش وی و مقایسه او با هیگواین چاق که به چلسی قرض داده شده است، سوژه کاریکاتور شده است.

انتهای پیام/63090/م20/

نظر شما