شناسهٔ خبر: 31235258 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

خبرنگاران فقط به‌دنبال تعریف و تمجید از مسئولان نباشند

گروه فرهنگی ــ مسئول سازمان بسیج رسانه اردبیل گفت: فضا برای قلم و رسانه باید بیش از پیش باز باشد و رسانه‌ها و خبرنگاران نباید فقط به‌دنبال تعریف و تمجید از مسئولان باشند، بلکه باید ضعف‌ها به شکل انتقاد سازنده بیان شود.

صاحب‌خبر -

خبرنگاران تنها به دنبال تعریف و تمجید از مسئولان نباشندبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی لطفی، مسئول سازمان بسیج رسانه اردبیل، شب گذشته، ۲۸ بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مجتمع فرهنگی ولایت اردبیل که با حضور اصحاب قلم و رسانه برگزار شد، اظهار کرد: ۱۸۵۰ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره ابوذر ارسال شده بود که بعد از سه مرحله داوری و جلسات فشرده ۲۲ اثر انتخاب و از تلاش‌های جهادگرانه صاحبان آثار تجلیل شد.
وی بیان کرد: همچنین در این جشنواره از هفت نفر از برترین عکس خبری سپاه استان در سال ۹۷ با موضوع رزمایش سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) تجلیل می‌شود.
وی ادامه داد: عکس، موشن‌گرافی، خبر، گزارش مطبوعاتی و خبری و تلویزیونی و کاریکاتور بخش کشوری و کانال پیام‌رسان‌های داخلی، بهترین تیتر، بهترین یادداشت و فعال‌ترین رسانه نیز از بخش‌های ویژه استانی این جشنواره می‌باشد.
وی افزود: جشنواره ابوذر از سال ۹۴ در استان اردبیل آغاز شده که طی سال اول ۷۴۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود و امروز شاهد افزایش چشمگیر تعداد آثار ارسالی هستیم به طوری که آمار آثار ارسال شده به چهارمین جشنواره ابوذر به ۱۸۵۰ اثر رسیده است.
مسئول سازمان بسیج رسانه اردبیل با اشاره به وظایف خطیر و حساس رسانه‌ها اضافه کرد: رسانه‌ها باید از محافظه‌کاری و حزب‌گرایی دوری کنند، چرا‌که در صورت حزب‌گرایی در رسانه‌ها، شرمنده انقلاب اسلامی و مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی خواهیم بود.
لطفی ادامه داد: فضا برای قلم و رسانه باید بیش از پیش باز باشد و رسانه‌ها و خبرنگاران نباید تنها به دنبال تعریف و تمجید از مسئولان باشند بلکه باید ضعف‌ها به شکل انتقاد سازنده بیان شود.
وی تصریح کرد: زمانی عرصه برای رسانه‌ها باز خواهد شد که مسئولان هم همت کنند و انتقادپذیر باشند.
مسئول سازمان بسیج رسانه اردبیل ادامه داد: اگر در امر رسانه کم‌کاری صورت پذیرد قطعاً بدون شک از اهداف خود دور خواهیم بود چرا که اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی را در دنیا نهادینه و با دشمنان مقابله کنیم باید از ظرفیت رسانه‌ها به نحو احسن بهره بگیریم.
انتهای پیام

نظر شما