شناسهٔ خبر: 31232375 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نجفی‌منش به آنا خبر داد:

کاهش 38 درصدی تولید خودرو در سال جاری

رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان کشور گفت: در سال جاری میزان تولید خودروی خودروسازان داخلی حدود 38 درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا نجفی‌منش در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه در سال جاری میزان تولید خودرو در کشور حدود 38 درصد کاهش داشته است، گفت: در سال 1397 تنها 62 درصد از میزان تولید محصول خودروسازان ایرانی محقق شده است.

رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان کشور گفت: برآورد خودروسازان ایرانی از میزان خودروهای تولیدی در سال جاری حدود یک‌میلیون و 700 هزار دستگاه بود که در شرایط کنونی کمتر از یک‌میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.

وی تصریح کرد: برای پیگیری و دریافت مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان نامه‌ای را به‌ ریاست فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی مجلس شورای اسلامی دادیم تا آقای لاریجانی نسبت به رسیدگی و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان کشور تا پایان سال هر چه زودتر اقدام کنند.

رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان کشور افزود: در شرایط کنونی میزان مطالبه قطعه سازان از خودروسازان ایرانی به بیش از 15 هزار میلیاردی تومان رسیده است که این میزان مطالبات در 6 ماه تا یک‌سال گذشته ایجاد شده است.

نجفی‌منش اضافه‌کرد: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که دشمنان خارجی در افزایش قیمت خودرو شیطنت‌های گوناگونی داشته‌اند به‌طوری‌که از تحریم گرفته تا دشواری‌های تبادل پول را می‌توان از مصادیق این موضوع مهم عنوان کرد.

انتهای پیام/4094/4083/

 

نظر شما