شناسهٔ خبر: 31232232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دادستان کالیفرنیا: از ترامپ به دادگاه فدرال شکایت می‌کنیم

منبع: مهر

دادستان کل ایالت کالیفرنیا اعلام کرد که این ایالت «به طور قطع و یقین» علیه اعلام وضعیت اضطراری ملی از سوی رئیس جمهور این کشور به دادگاه فدرال شکایت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «خاویر بکرا» دادستان کل ایالت کالیفرنیای آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که این ایالت «به طور قطع و یقین» علیه اعلان وضعیت اضطراری ملی از سوی «دونالد ترامپ» که با هدف تصاحب بودجه ۸ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی صورت گرفته است، اقامه دعوی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

پلوسی خطاب به ترامپ: به‌زودی تو را در دادگاه می‌بینیم

راننده شخصی ترامپ از شکایتش انصراف داد

دادستان بکرا در پاسخ به پرسش مجری برنامه «این هفته» در خبرگزاری اِی بی سی مبنی بر اینکه آیا کالیفرنیا علیه دولت ترامپ در دادگاه فدرال شکایت خواهد کرد، گفت که «بطور قطع و یقین» این مهم انجام خواهد شد. دادستان کل ایالت کالیفرنیا در ادامه سخنان خود، از همراهی سایر ایالت‌ها خبر داد.

در واقع کارشناسان پیش بینی می‌کنند که سایر ایالت‌های دموکرات آمریکا نیز به پویش شکایت از ترامپ در دادگاه فدرال بپیوندند.

گفتنی است که پس از رد لایحه بودجه پیشنهادی ترامپ برای ساخت دیوار مرزی از سوی کنگره، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با استفاده از اختیارات اجرایی خود در این کشور وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد. هدف از این اقدام آن است که بودجه تخصیص یافته از سوی کنگره برای سایر بخشها، به سوی پروژه ساخت دیوار مرزی روانه گردد.

مقامات کاخ سفید می‌گویند که ترامپ مجموعاً حدود ۸ میلیارد دلار بدست خواهد آورد. حدود ۱.۴ میلیارد دلار آن به نصب حصار مرزی اختصاص می‌یابد و اعلام وضعیت اضطراری نیز برای دولت ترامپ حدود ۶.۷ میلیارد دلار به ارمغان می‌آورد که این مبلغ صرف ساخت دیوار مرزی خواهد شد.

نظر شما