شناسهٔ خبر: 31232230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی کیست؟

«اسرائیل کاتص» که پیش از این مسئولیت دو وزارت خارجه حمل و نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی را بر عهده داشت، به عنوان وزیر خارجه جدید این رژیم معرفی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

نتانیاهو که به دلیل اختلافات گسترده در کابینه‌اش دو وزارتخانه خارجه و جنگ را شخصا اداره می‌کند، از چند هفته پیش و با تشدید رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود که به زودی وزیر خارجه جدیدی منصوب می‌کند.

کاتص که مانند نتانیاهو عضو حزب «لیکود» است، تاکنون مسئولیت دو وزارتخانه حمل‌ونقل و اطلاعات را بر عهده داشته و از جمله افراد نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.

وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی ۶۳ ساله است، پدری لتونیایی و مادری رومانیایی دارد.

طرح افزایش قابل توجه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری که در سال ۲۰۰۴ در کنست ارائه شد، از جمله مهمترین اقدامات دوران سیاسی وی به شمار می‌آید. او از حامیان الحاق کامل کرانه باختری، قطع ارتباط با تشکیلات خودگردان است و به صراحت با راهکار دو دولتی اعلام مخالفت کرده است.

کاتص پیشنهاد کرده یک منطقه خوگردان فلسطینی تحت نظر اردن تشکیل شود و نوار غزه نیز به مصر متصل شود. وی با هرگونه عقب‌نشینی از بلندی‌های اشغالی جولان هم مخالف است.

وی تاکنون چند بار با اظهارات و اقداماتش علیه فلسطینی‌ها و مسلمان‌ها جنجال به راه انداخته است. او پس از حملات مسلحانه سال ۲۰۱۶ در بلژیک، مسئولان این کشور را به بی‌توجهی به ریشه‌های تروریسم متهم کرد و گفت بلژیکی‌ها باید از مشغول شدن به «شکلات خوردن و از زندگی کیف کردن» دست بردارند و «مطلع باشند که مسلمان‌های این کشور دارند برای ترور برنامه‌ریزی می‌کنند.»

او در همان سال پیشنهاد کرد رژیم صهیونیستی برای مقابله با موج موسوم به «بایکوت، محروم‌سازی و تحریم» اسرائیل، از «ترورهای هدفمند» استفاده کرده و رهبران این جنبش را از بین ببرد.

تبعید خانواده‌های عاملان استشهادی فلسطینی از جمله دیگر پیشنهادات مطرح‌شده توسط کاتص در سال‌های اخیر بوده است.

 

نظر شما