شناسهٔ خبر: 31231762 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

نصب 25 دوربین پایش چند وجهی در جاده‌های استان همدان

صاحب‌خبر -

گروه شهرستانها: مدیر کل راهداری و حمل و نقل‌جاده‌ای استان همدان درجمع خبرنگاران گفت: راه‌اندازی سامانه‌های پایش تصویری جاده، برای بهبود وضعیت راه‌ متناسب با نیاز آن محور، در فصل سرد است که یکی از اهداف اداره راه بود. مصطفی پناهنده  از نصب 25 دوربین پایش در راه‌های همدان خبرداد. مصطفی پناهنده  افزود: از نخستین روزهای سال تا کنون 160 میلیون تردد خودرو در جاده‌های استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 17 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه امروزه فناوری که در کشور و استان همدان برای پایش تصویری و نظارت بر راه‌ها در قالب دوربین‌های ثبت سرعت، ثبت تخلف و سامانه توزین بار و غیره استفاده می‌شود مطابق با بروز ترین دانش روز دنیا‌ است تصریح کرد: اکنون 77 سامانه تردد شمار در محور‌های استان همدان نصب شده است. وی با اشاره به اینکه سامانه‌های تردد شمار در استان همدان مکانیزه و به روز شده است، افزود: در گذشته تردد شمار به شکل دستی بود که نیروی انسانی و وقت زیادی را طلب می‌کرد.
پناهنده با بیان اینکه تردد شمار‌ها در بیشتر جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان همدان نصب شده است، یادآور شد: در این تردد شمار‌ها قابلیت شناسایی نوع خودرو، ویژگی و مدل خودرو قابل شناسایی است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه با بیان اینکه  هزینه یک سال خط کشی پنج هزار و ۴۰۰ کیلو‌متر از را‌ه‌‌های استان همدان برابر با ۱۰۰ میلیارد ‌تومان است افزود : نهایت تلاش همکاران ما در حوزه ایمن‌سازی راه و نصب علایم و کف‌نوشته‌ها که از علایم افقی محور محسوب می‌شود کمتر آسیب دیدن خط کشی‌ها است.
وی تصریح کرد: ایمنی عبور و مرور مردم از محور‌ها اهمیت بالایی دارد و باید برای تردد سریع و آسان رانندگان، راه‌ها در کمترین مدت زمان برف‌روبی شود از طرفی هم پاک شدن خط‌ کشی با تیغه برف‌روب یا واکنش نمک با مواد خط‌کشی اجتناب ناپذیر است اما اولویت اول ما حفظ جان مردم است.

نظر شما