شناسهٔ خبر: 31231573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

حسن روحانی:

دلیل قاچاق گوشت، ارزانی آن در ایران است/ ما همان دولتی هستیم که تورم را کنترل کردیم

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی جهان نيوز: رئیس جمهور گفت: ما همان دولتی هستیم که تورم را کنترل کردیم چون مردم امید به آینده داشتند و مردم به دنبال تولید بودند و مردم باید نسبت به آینده کشور امیدوار باشند و به آنان امید بدهیم و این مشکلاتی نیست که ملت را به زانو درآورد.

به گزارش جهان نيوز، حسن روحانی در شورای اداری استان هرمزگان گفت: دولت امین اموال مردم است و طبق قانون اساسی بودجه باید در مجلس تصویب و دولت آن را در بخش‌های مختلف هزینه کند و معنای این موضوع این نیست که مردم مشکل ندارند و شرایط کنونی عادی است.

روحانی گفت: دولت در حد توان خود 20 درصد حقوق را افزایش داده و به مجلس پیشنهاد کرده است، امسال هم تولید و هم واردات گوشت بیشتر است اما به دلیل گران بودن نهاده‌ها قیمت افزایش یافته است و اگر دلالان بازار را به هم می‌زنند باید همه کمک کنند.

وی افزود: همه دنیا در زمان جنگ پشت سر صدام بودند ولی وقتی همه باهم شدیم موفق شدیم، اگر همه با هم نباشیم رفع مشکلات امکانپذیر نیست.

رئیس‌جمهور گفت: اینکه می‌توانیم بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی در جهان را در بندرعباس بسازیم دلیلش این است که در زمان جنگ نابرابر، داریم راه توسعه را ادامه می دهیم، ما می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

دکتر روحانی افزود: اگر می‌خواهیم جلوی قاچاق بنزین، دام و کالاهای اساسی گرفته شود باید همه کمک کنند و یکی از دلایل قاچاق ارزانی آن کالاست و اگر قیمت بنزین هزار تومان است و در ترکیه ده هزار تومان دلیل قاچاق آن ارزانی سوخت در ایران است. دلیل قاچاق دام ارزان بودن آن نسبت به کشورهای اطراف است، شما ببینید گوشت در کشورهای همسایه چند دلار است و اینجا چند است، بنابراین دلیل قاچاق کالا به خارج از کشور گرانی نیست بلکه دلیل آن ارزانی نسبت به کشورهای همسایه است.

نظر شما