شناسهٔ خبر: 31230790 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دولت باید مرزبندی‌ها را متناسب با بیانیه تاریخی رهبر انقلاب رعایت کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبر انقلاب در گذشته فرموده بودند باید تمامی روابط ما بر اساس عزت و حکمت باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره بیانیه راهبردی مقام معظم انقلاب تحت عنوان «گام دوم انقلاب» گفت: رهبر انقلاب در بیانیه مفصلی که مانند منشوری جامع و کامل است، مسائلی را خطاب به جوانان و مردم و دولت مطرح کردند که بخشی از آن به روابط بین‌المللی با دیگر دولت‌ها مربوط است.

وی با اشاره به بخش‌هایی از بیانیه رهبر انقلاب مبنی اینکه باید با رویکرد بی اعتمادی به دولت‌های اروپایی نگاه کرد، گفت: دولت باید مرزبندی‌ها را متناسب با بیانیه تاریخی رهبر انقلاب رعایت کند و در گذشته مقام معظم رهبری فرموده بودند باید تمام روابط ما با دیگر کشور‌ها بر اساس عزت و رعایت حکمت باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این موضوع که دولت تصور می‌کند قرارداد‌ها و لوایح اخیر پالرمو و FATF منافاتی با عزت ما ندارد، خاطر نشان کرد: تشخیص دولتمردان این است و بعضی نمایندگان هم در مجلس همین تشخیص را دارند و این کنوانسیون‌ها را تصویب کردند، هر چند که ۱۴۲ نفر رای مخالف به این لایحه دادند. تشخیص موافقین این بود که این مصوبه منافاتی با فرمایشات رهبر انقلاب ندارد.

وی بیان کرد: رعایت مرزبندی‌ها یعنی در مواردی که اسباب ذلت جمهوری اسلامی نیست و آن‌ها سلطه بر کشور پیدا نمی‌کنند، روابط تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها، غیر از آمریکا و اسرائیل، بلا اشکال است.

منبع: مهر

انتهای پبام/

نظر شما