شناسهٔ خبر: 31229394 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لایحه جامع انتخابات زمینه جذب نمایندگان قوی تر را فراهم می کند

مشهد - ایرنا - سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی گفت: لایحه جامع انتخابات زمینه جذب نمایندگان قوی تر و دارای توان بیشتر را به مجلس شورای اسلامی فراهم می کند.

صاحب‌خبر -

محمد کمال سرویها روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق این لایحه در بخش انتخابات مجلس، نمایندگانی وارد مجلس می شوند که فراتر از دیدگاه منطقه ای دیدگاه کشوری دارند.
وی اظهار داشت: البته شانس ورود نامزدهای شهرستانهای کوچکتر به مجلس کم می شود که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.
وی گفت: شورای نگهبان با همکاری کمیسیون شوراهای مجلس کل فرایند انتخابات را بررسی و به لایحه کاملی رسیده اند که چنانچه لایحه جامع انتخابات با آن منطبق باشد، لایحه ارزشمندی است.
سرویها افزود: برشی از این لایحه مربوط به مشکلات تبلیغات قبل و حین انتخابات است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: تجربیان خوبی در زمینه انتخابات داریم و امیدواریم با این لایحه و اصلاحیه های قوی تر مشکلات و کاستی های فرایند انتخابات در کشور رفع شود.
وزیر کشور روز هشتم بهمن ماه جاری از ارائه لایحه جامع انتخابات به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.
عبدالرضا رحمانی فضلی گفته بود: لایحه جامع انتخابات هفتم بهمن ماه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها نیز گفته بود: لایحه جامع انتخابات لایحه ای است که به شکل یک منظومه کامل همه انتخابات کشور را در بر می گیرد.
سید سلمان سامانی افزود: در لایحه جامع انتخابات برگزاری انتخابات مختلف از جمله شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری با رعایت اصول قانونی اساسی و سیاستهای کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در نظر گرفته شده است.
7505/ 6053

نظر شما