شناسهٔ خبر: 31229174 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خلوصی آکار: دمشق نمی تواند با تروریستها مقابله کند!

وزیر دفاع ترکیه ادعا کرد: دمشق نمی تواند بدلیل وضعیت موجود در سراسر سوریه با تروریست‌ ها مقابله کند. ما هم به این دلیل در این کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز یکشنبه در نشستی با موضوع سوریه در آخرین روز از پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ بی‌اشاره به حضور نظامیان کشورش در خاک سوریه بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق و بر خلاف قوانین بین المللی ادعا کرد: برای تمامیت ارضی و اتحاد سیاسی سوریه احترام قائل هستیم! هدف اصلی از بین بردن خطرات و تهدیدات ناشی از گروه‌های تروریستی ی‌پ‌گ و داعش علیه امنیت ترکیه است.

وزیر دفاع ترکیه در این خصوص گفت: منطقه امن به مساحت ۴۴۰ کیلومتر در شرق فرات باید از لوث تروریست‌های ی‌پ‌گ پاکسازی شده و تحت کنترل نیروهای مسلح ما باشد.

آکار با تاکید بر اینکه هیچ فرقی میان گروه‌های تروریستی ی‌پ‌گ و پ‌ک‌ک وجود ندارد، افزود: می توانم به وضوح اعلام کنم که ما هیچ مشکلی با کُردها نداریم.

وی در ادامه در ادعائی مضحک مدعی شد: دمشق نمی تواند بدلیل وضعیت موجود در سراسر سوریه با تروریست‌ ها مقابله کند! ما هم به این دلیل در این کشور هستیم و با تروریسم مبارزه می کنیم!

نظر شما