شناسهٔ خبر: 31229143 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نشست ستاد اجرایی خدمات سفر قرچک ویژه نوروز برگزار شد

به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز یکشنبه در این نشست اظهار داشت: تعطیلات نوروزی شرایط مناسبی را برای سفرهای افراد جامعه فراهم می کند و با توجه به این که قرچک در

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز یکشنبه در این نشست اظهار داشت: تعطیلات نوروزی شرایط مناسبی را برای سفرهای افراد جامعه فراهم می کند و با توجه به این که قرچک در مجاورت پایتخت و در مسیر محورهای مواصلاتی شرق کشور قرار دارد، همه ساله تعداد زیادی از مسافران از آن عبور می کنند.
وی افزود: سکونت اقوام مختلف از سراسر نقاط ایران اسلامی در قرچک باعث می شود تا بسیاری از افراد برای بازدیدهای نوروزی، به این شهرستان سفر کنند و این حضور، فرصت مناسبی است که با استفاده از آن ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و صنعتی شهرستان توسط مسافران که سفیران فرهنگی جامعه هستند به دیگر مناطق کشور معرفی شود.
وی تأکید کرد: پذیرایی از مسافران نورزی به آماده شدن تمامی زیرساخت ها، رفع مشکلات ترافیکی،تأمین مبلمان شهری،ایجاد فضای مناسب بصری و تأمین امکانات رفاهی در بوستان ها نیاز دارد که لازم است تا آغاز تعطیلات نوروز این امکانات تأمین و یا توسعه پیدا کند.
خطیبی تصریح کرد: شهرداری و پلیس راهور به منظور کاهش میزان حوادث جاده ای موظفند تا نقاط حادثه خیر شهرستان را شناسایی و تا آغاز نوروز نسبت به رفع آن اقدام کنند.
وی افزود : تأمین امکانات بهداشتی و درمانی، آمادگی بیمارستان برای پذیرش بیماران، نظارت بر بازار مصرف و مقابله با کم فروشی و گران فروشی و سامان دهی وانت بارها به منظور ایجاد فضای بصری مناسب می تواند بسیاری از دغدغه های مسافران نوروزی را بکاهد و شرایط را برای اسکان همراه با آرامش آنان فراهم کند.
سرپرست فرمانداری قرچک همچنین از آموزش و پرورش خواست تا نسبت به تجهیز مرکز اسکان مسافران نوروزی اقدام کند.
خطیبی افزود: نصب تابلوهای راهنمایی مسافران،استقرار ایستگاه اطلاع رسانی و امداد جمعیت هلال احمر و استقرار پلیس راهور در ورودی شهر از دیگر اقداماتی است که می تواند شرایط مناسبی را برای حضور مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان قرچک فراهم کند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام

نظر شما