شناسهٔ خبر: 31229023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

روند وصول ناصحیح مطالبات شهرداری تهران تعیین تکلیف شود

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران گفت: از شهردار تقاضا می‌شود که لایحه‌ای به شورای شهر ارائه دهند که روند ناصحیح وصول مطالبات شهرداری از افراد حقیقی و حقوقی تعیین تکلیف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ سید حسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره لایحه بخشودگی خسارات تأخیر تأدیه مؤدیان بدهکار به شهرداری تهران، اظهار کرد: از شهردار و معاون مالی و اقتصادی او تقاضا دارم به‌جای ارائه چنین لوایحی، لایحه‌ای به شورای شهر ارائه دهند که روند ناصحیح وصول مطالبات شهرداری از افراد حقیقی و حقوقی تعیین تکلیف شود.

خزانه‌دار شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت مالیه شهرداری تهران، اظهار کرد: در میان چند هزار بدهکار به شهرداری، کسانی هستند بضاعت پرداخت اصل‌وفرع بدهی خود را ندارد. در ماده ۱۷ بودجه شهرداری تهران اختیاراتی به شهردار داده‌شده که از این محل برای پرداخت آن دسته از بدهکاران بی‌بضاعت اقدام کند نباید همه را به‌عنوان بدهکار عسر و حرج بدانیم.

وی تأکید کرد: فرق است میان بی‌بضاعت بدهکار به شهرداری باکسی که عادت نکرده به شهرداری پرداختی نداشته باشد. باید شهرداری را از حالت نسیه‌فروش خارج کنیم و بر وصول مطالبات تأکید کنیم.

این عضو شورای شهر تهران در بررسی لایحه تعیین بهای بلیط بازدید از خانه موزه سیمین و جلال درباره پیشنهادی مبنی بر اینکه شورا برای قراردادهای این خانه موزه با اشخاص حقیقی و حقوقی تعیین و تکلیف کند، اظهار کرد: اگر خانه موزه سیمین و جلال متقاضی برای برگزاری و تشکیل جلسات و اجلاس و غیره با پرداخت اجاره‌بها را داشته باشد، منع قانونی ندارد و نیاز به اجازه شورای شهر نیز ندارد.

وی ادامه داد: شورا درباره قرارداد بستن اشخاص حقیقی و حقوقی با این خانه موزه مرجع تشخیص نیست و تنها تعیین‌کننده عوارض است. مدیریت مجموعه این خانه موزه درباره تقاضاهای افراد حقیقی و حقوقی تصمیم گیر است و نیازی به مجوز شورا ندارد.

خزانه‌دار شورای شهر تهران درباره لایحه اعمال اصلاحات در مصوبه دستورالعمل انضباطی بهره‌برداران از اماکن، میادین و غرف سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، نیز گفت: اینکه شورای شهر تهران ورود جزئی به قراردادهای سازمان میادین با غرفه داران داشته باشد، اشکال دارد و با آن مخالف هستم.

نظر شما