شناسهٔ خبر: 31229009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| درخواست فرماندار ری از وزیر صنعت و معدن نسبت به شناسنامه‌دار کردن انبارهای کشور

R7840/P/S6,60/CT11

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به عدم ساماندهی موجودی انبارها گفت: از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست داریم تا با هدف ایجاد مدل جدید از انبارداری نوین نسبت به شناسنامه‌دار کردن انبارهای کشور اقدام شود.

صاحب‌خبر -

گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرری، هدایت‌الله جمالی‌پور عصر امروز در آئین کلنگ‌زنی پروژه مجتمع بارانداز و انبارهای شهر آفتاب اظهار داشت: شهرستان ری با سابقه‌ای 8 هزار ساله از نظر تاریخی دارای اهمیت بوده و از نظر اقتصادی نیز از مهم‌ترین شهرستان‌های کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ری رتبه 13 صنعتی کشور را در اختیار دارد بیان کرد: این شهرستان در حدود 5 هزار واحد صنعتی دارد و از لحاظ تجاری و صنفی سیزدهمین شهرستان مهم کشور است که نقش مهمی در تجارت کشور ایفا می‌کند.

فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین با اشاره به بُعد امنیتی شهرستان ری افزود: شهرستان ری به دلیل استقرار فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و وجود پنج زندان امنیتی‌ترین شهرستان کشور قلمداد می‌شود؛ از این‌رو از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

جمالی‌پور ادامه داد: امروز شهرستان ری با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در شرایطی قرار دارد که ارائه خدمت در آن نیز بسیار مشکل است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های انبارداری موجود در این شهرستان بیان کرد:  انبارها در سراسر کشور با مشکل نبود اطلاعات مکفی روبه رو است لذا از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست داریم تا با هدف ایجاد مدل جدید از ابنارداری نوین نسبت به شناسنامه‌دار کردن انبارهای کشور اقدام شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: با وجود اینکه سامانه‌ای برای انبارها طراحی شده اما تعدادی از انبارها در این سامانه ثبت نشده‌اند و در مواردی مشاهده می‌شود که اقلام خوراکی و شیمیایی در یکجا و نزدیک به هم انبارداری می‌شود.

جمالی‌پور با اشاره به ضرورت زون‌بندی کلیه انبارها خاطرنشان کرد: شود همه انبارها باید نسبت به کالاهای قاچاق و یا تغییر لیبل تاریخ اجناس بسیار حساس باشند و صداقت را در این حوزه در دستور کار خود قرار داده و علاوه بر این انبارهای غیررسمی تحت پوشش اتحادیه انبارها قرار گرفته و حتی انبارهای فاقد مجوز نیز شناسنامه‌دار شوند و آن‌هایی که زیر پوشش نیستند تعطیل شوند.

انتهای پیام/ح

نظر شما