شناسهٔ خبر: 31228810 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برف‌بازی در آبشار یخی هملون

شمیران به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در فصل زمستان و با توجه به برخورداری از پیست اسکی و طبیعت زیبای برفی میزبان گردشگران است.

صاحب‌خبر -

یکی از اماکن دیدنی در فصل زمستان آبشار یخی هملون است که در شمال شرقی تهران بین کوه‌های میگون و شمشک واقع شده است. نام این آبشار برگرفته از ۲ کلمه «هم» و «لانه» و دلیل آن هم وجود لانه پرندگان در دل کوه است. همین که فصل زمستان از راه می‌رسد آب این آبشار یخ می‌زند و زیبایی دوچندانی به محیط می‌بخشد و پاتوق بسیاری از یخ‌نوردان برای انجام مسابقه می‌شود.

بسیاری از خانواده‌ها هم برای تماشای قندیل‌ها و رشته‌های یخ‌زده آب به این محل می‌روند. اگر قصد رفتن و پیاده‌روی در دره را داشته باشید بعد از یک ساعت و نیم پیاده‌روی و گذر از قلعه استوار و غارهای کوچک و بزرگ هملون به آبشار و پاتوق یخ‌نوردان می‌رسید. برای رفتن به این آبشار زیبا باید ابتدا خود را به بزرگراه شهید بابایی برسانید و بعد از جاده فشم و میگون به سمت تابلو روستا و آبشار هملون بروید. فراموش نکنید در این سفر یک روزه خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنید. لباس خیلی گرم، عینک مناسب برف، بادگیر، بارانی، کلاه، دستکش و کفش مناسب یا پوتین از لوازم ضروری برای این سفر است.  

برچسب‌ها:

نظر شما