شناسهٔ خبر: 31228666 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

در مراسم الحاق زیردریایی فاتح؛

وزیر دفاع: «فاتح» توانایی شلیک موشک‌های کروز ضد کشتی را دارد/ استکبار باید سرنوشت کشورهای منطقه را به خود بسپارد

فارس نوشت: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، زیر دریایی «فاتح» را یکی از افتخارات خواند و گفت: این زیر دریایی توانایی شلیک موشک‌های کروز ضد کشتی را دارد.

صاحب‌خبر -

 امیر سرتیپ حاتمی عصر امروز در مراسم رونمایی «فاتح» پیشرفته‌ترین زیر دریایی کشور اظهار داشت: با الحاق این زیردریایی به نداجا، ناوگان‌های نداجا و ندسا بعد دیگری از قابلیت‌های دفاعی ایران اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی، زیر دریایی «فاتح» را از افتخارات خواند و با تاکید بر اینکه این زیر دریایی توانایی شلیک موشک‌های کروز ضد کشتی را دارد، افزود: با اثبات توانایی ساخت زیردریایی‌های کلاس متوسط، امید است شاهد تداوم این پیشرفت‌ها باشیم. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به وضعیت صنعت دریایی تا سال 57 و نبود محصول بومی تصریح کرد: تا آن زمان، تمامی صنایع دریایی، وابسته به غرب بود درحالی که امروز صنعت سازمان صنایع دفاعی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

حاتمی تاکیدکرد: برای ملت‌های منطقه پیام داریم و پیام‌مان این است که منطقه بدون اتکاء به استکبار و با برخورداری از ظرفیت‌های لازم، امنیت خود را تامین می‌کند از این رو، استکبار باید سرنوشت کشورهای منطقه را به خود بسپارند و دست از دخالت‌ها بردارند.

وی، بهره‌گیری از استعدادهای غیردولتی را یکی دیگر از افتخارات دانست و ابراز داشت: این توفیقات در شرایط تحریم‌ها و با همکاری بیش از  پنج هزار واحد صنعتی خصوصی، 500 شرکت دانش‌بنیان و 100 دانشگاه محقق شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اهتمام ویژه نظام مقدس به قدرت دریایی کشورمان در دهه‌های اخیر، از زیرساخت‌های علم و دانش و نیروهای انسانی متعهد، متخصص و کارآمد به عنوان سرمایه عظیم حوزه دریایی یاد کرد.

حاتمی در ادامه، بومی بودن و کم هزینه بودن دفاع با تکیه بر توان داخلی را مهم‌ترین ویژگی آن عنوان کرد و با اشاره به تولید بیش از 85 درصد نیازهای تسلیحاتی در داخل کشور گفت: است درحالی است که بودجه دفاعی ما بسیار پایین‌تر از کشورهای منطقه است.

2929

نظر شما