شناسهٔ خبر: 31228215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

جشنواره طبخ آبزیان در حال هوای زمستانی خلخال

جشنواره طبخ آبزیان در خلخال با همراهی برکت و رحمت الهی برف در حال هوای زمستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  امروز هر چند هوا برفی و همراه با نزول برکت و رحمت خداوندی به شهر خلخال بود، ولی در حال هوای برفی زمستان خلخال با حضور کدبانو‌های خلخالی چهارمین دوره جشنواره طبخ آبزبان با زیبایی حس آشپزی با سلیقه‌های متفاوت و گلچینی از غذا‌های طبخ شده با ماهی در سالن معلم خلخال برگزار شد.

 

جشنواره طبخ آبزیان در حال هوای زمستانی خلخال

در این جشنواره که با استقبال گرم مردم خلخال با حضور مدیر کل شیلات استان و جمعی از مسؤولان محلی برگزار شد بانوان خلخالی با سلیقه غذا‌هایی همچون قلیه ماهی با میگوپفکی، ماهی شکم پر، کتلت ماهی، میگو سوخاری، سبزی پلو با ماهی، خوراک ماهی، رول ماهی، پلو ماهی کنجدی را به نمایش گذاشتند.
فریدون بابایی، فرماندار خلخال ضمن مثبت ارزیابی کردن این جشنواره گفت: این ششمین جشنواره در قالب طرح زمستان بیدار است که در خلخال در حال اجراست و تا عید نوروز ۴ جشنواره دیگر برگزار خواهد شد و هدف اصلی از برگزاری این جشنواره جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌های شهرستان خلخال به هموطنان است.

میرآرمان واعظی، مدیر کل شیلات استان اردبیل نیز ضمن اشاره به این موضوع که یکی از اولویت‌های اصلی شیلات استان اردبیل در مرکز استان و شهرستان‌ها معرفی غذا‌های آبزی و توسعه آبزی پروری و بالا بردن سرانه مصرف ماهی است گفت: غذای ماهی به دلیل داشتن امگا سه و فسفر و املاح معدنی و مغزی مفید برای بدن یکی از اصلی‌ترین نیاز خانوار است که باید در سبد خانوار نهادینه و جایگاه خود را پیدا کند.
وی مصرف سرانه استان اردبیل را 11 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: هر چند استان اردبیل از استان‌های غیر ساحلی کشور است، ولی در بین استان‌های غیر ساحلی رتبه سوم مصرف ماهی و سرانه بالا را دارد.
میرآرمان واعظی در این جشنواره با یادآور شدن این موضوع که ویتامین‌های موجود در ماهی همچون امگاه سه عدم رسوب چربی در رگ‌ها را به دنبال خواهد داشت بیان کرد: مصرف ماهی در جلوگیری از ابتلا به بیشتر بیماری‌ها تاثیر گذار است.
به گزارش خبرگزاری فارس ، در پایان این جشنواره با نظرهیات داوران به ترتیب خانم‌ها منیژه فضلی با قلیه ماهی با میگو پفکی، بهناز جهانگشتی با ماهی شکم پر و فاطمه زعفری هشجین با غذای ماهی شکم پر با شربت زنجبیل با کسب بهترین امتیاز مقام اول تا سوم این جشنواره کسب و تجلیل شدند و همچنین از خانم‌ها زینب رجبی، معصومه کریمی، زیبنده اخلاصی، سودا نوروزپور، مهوش هلالی و زهرا فتحی به لحاظ پخت غذا‌های با کیفیت، بهداشتی و تزئین شایسته از سوی اداره شیلات خلخال تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/

نظر شما