شناسهٔ خبر: 31227461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سرپرست معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

تجهیز هنرستان‌ها از اولویت‌های آموزش و پرورش است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عبدالرسول عمادی امروز در حاشیه آئین تجلیل از مدارس برتر طرح تعالی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته بخشی از مدارس کشور تحت پوشش برنامه تعالی بودند که لرستان یکی از استان‌های موفق این برنامه با کسب سه رتبه نخست کشوری بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال برنامه تعالی در تمامی مدارس متوسطه اول و دوم کشور اجرایی شد که انتظار داریم، سال آینده نتایج درخشان آن را در تمامی مدارس به ویژه لرستان شاهد شویم.

سرپرست معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص تجهیز هنرستان‌ها اظهار داشت: تجهیزات هنرستان‌ها را از چندین منظر از جمله تشکیل جامعه خیرین تجهیز هنرستان‌ها و سوق اعتبارات درون ستادی با هدف کیفیت‌بخشی به هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار دانش را در دست اقدام داریم.

عمادی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم در بودجه سال 98 اعتبار خوبی برای تجهیزات آموزش و پرورش لحاظ شود، همچنین با رایزنی‌های انجام گرفته با سازمان نوسازی مدارس بخش قابل توجهی از این اعتبار برای هنرستان‌ها پیش‌بینی خواهد شد.

وی با بیان اینکه لرستان از اولویت‌های تجهیز هنرستان‌ها در برنامه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، افزود: در حال حاضر مهمترین برنامه کاری آموزش متوسطه طرح تعالی است، چرا که بازتابی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدرسه است.

سرپرست معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: 35 ساعت هفتگی پایه دوازدهم مصوب شورای عالی آموزش و پرورش بود که البته بحث‌هایی را در وزارتخانه مبنی بر کاهش ساعت درسی این پایه را به وجود آورد، اما اکنون آنچه ملاک عمل بوده همان مصوبه شورا و  35 ساعت است.

عمادی با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم که حجم اصلی کار در پایه دوازدهم متوجه دروس تخصصی شود، اظهار داشت: همچنین درصدد کمتر کردن ساعات تدریس در برخی از دروس که امکان کاهش حجم وجود داشته هستیم که این پیشنهاد هم اکنون در شورای عالی آموزش و پرورش در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: اینکه در برخی مناطق به دلیل کم بودن دانش‌آموز فضای آموزش مطلوبی وجود ندارد موضوعی آزاردهنده است، در سند تحول بنیادین باید از مدارس کوچک به سمت مدارس متوسط و بزرگ حرکت کنیم.

سرپرست معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش رویکرد سند تحول در مناطق کوچک را اجرای طرح روستا مرکزی عنوان و خاطرنشان کرد: در این طرح یک روستا مرکزیت آموزشی پیدا کرده و دانش‌آموزان دیگر روستاهای اطراف با سرویس‌ منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما