شناسهٔ خبر: 31225940 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مواد مخدر ریشه جرم و جنایت است

لاهیجان-ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به وجود 50 هزار معتاد در استان گفت :مواد مخدر ریشه جرم و جنایت مانند سرقت ، همسرآزاری ، دزدی ، کودک آزاری به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

محمدحسین شاهکوئی روز یکشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر لاهیجان اظهارداشت: اولویت اول ستاد مبارزه با مواد مخدر ،پیشگیری اولیه از اعتیاد با تکیه بر آموزش و ارتقای سطح آگاهی عمومی است.
وی افزود:با توجه به برنامه قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش 25درصدی نرخ بروز و شیوع اعتیاد در کشور تا پایان سال 1400اولویت اول ستاد مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری اولیه از اعتیاد با توجه به رکن آموزش و ارتقای سطح دانش و آگاهی والدین و نوجوانان و جوانان عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد:با توجه به افزایش تولید موادمخدر در کشور همسایه ما افغانستان مبارزه با آن گام های مستحکتری را در کشور می طلبد که همه باید دست به دست هم دهند تا با این پدیده خانمانسوز مقابله شود.
وی با تاکید بر لزوم حفظ کانون های عاطفی خانواده از سوی والدین متذکر شد: در تحقیقی که در دانشگاه ها انجام شده است 29درصد دانشجویان پسر و 13درصد دانشجویان دختر علت معتادی خود به مواد مخدر را نبود رابطه عاطفی با پدر و 70درصد مبتلایان مورد تحقیق ، علت معتادشدن را از طریق دوستان ذکر کرده اند.
فرماندارشهرستان لاهیجان نیز در این جلسه گفت:موادمخدر موضوعی بین المللی ، منطقه ای و داخلی است و کشور ما ناخواسته در مسیر حمل و نقل مواد مخدر قرار گرفته است.
سیداسماعیل میرغضنفری افزود:شکل مواد مخدر مدام در حال تغییر است و این موضوع موجب می شود که ما باید بیشتر روی پیشگیری کار کنیم و به استحکام روابط خانوادگی توجه بیشتری داشته باشیم.
وی اظهارداشت: نبود اشتغال ، بالابودن تورم و نگاه منفی جامعه به معتاد ، مبارزه با آن را مشکل می سازد و به همین دلیل بیشتر باید روی آموزش تاکید و سرمایه گذاری شود و این آموزش ها باید برای تمام سنین در نظر گرفته شود.
میرغضنفری با تاکید در برخورد با پدیده مواد مخدر به حفظ کرامت انسانی با توجه با سفارشات دینی یادآورشد:باید به افزایش معنویت در جامعه و خانواده توجه بیشتری شود زیرا در هر جامعه معنویت حاکم باشد به همان نسبت آسیب های اجتماعی و معتادی هم کاهش می یابد.
سرهنگ عزیزی فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون 120کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شده است که درصد کشفیات 20درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.
وی افزود:در این مدت 55 قاچاقچی، 200خرده فروش در این رابطه دستگیر شده اند و چهارباند مواد مخدر نیز در شهرستان لاهیجان متلاشی شده است.
وی اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون 751مورد پرونده قضایی در رابطه مواد مخدر در این شهرستان تشکیل و 30ماموریت مهم در شهرستان لاهیجان و اطراف آن با همکاری استان در این رابطه انجام شده است .
جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر شهرستان لاهیجان روز یکشنبه با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان ، فرماندار و معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری لاهیجان، فرمانده نیروی انتظامی و مسوولان و مدیران سازمان ها و ادارات ذیربط در فرمانداری لاهیجان تشکیل شد.
6029

نظر شما