شناسهٔ خبر: 31225770 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

قهرمانی بهمن عسگری در لیگ جهانی کاراته وان امارات

ايسنا

فینالیست‌های اوزان منهای ۷۵ و منهای ۸۴ کیلوگرم کشورمان به ترتیب مدال‌های طلا و نقره لیگ جهانی کاراته وان امارات را کسب کردند. کاتای تیمی بانواننیز با شکست مقابل ایتالیا به مدال نقره رسید.

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: در ادامه رقابت‌های مرحله دوم لیگ جهانی کاراته وان در امارات، فینال وزن منهای ۷۵ کیلوگرم بین بهمن عسگری از ایران و لوئیجی بوسا ایتالیایی دارنده یک طلا، ۲ نقره و یک برنز جهان برگزار شد که عسگری موفق شد با برتری ۲ بر صفر مدال طلای این وزن را از آن خود کند.
عسگری پس از استراحت در دور اول، در اولین مبارزه ۲ بر صفر جو کلاوای از انگلیس دارنده برنز امید‌های اروپا را شکست داد. سپس موفق شد ۵ بر صفر لوگان داکوستا از فرانسه را مغلوب کند.
او در ادامه یک بر صفر پاول آرتومونوف از استونی دارنده برنز امید‌های جهان در سال ۲۰۱۷ را برد و در نیمه نهایی ۲ بر صفر رافائل آقایف آذربایجانی دارنده ۵ عنوان قهرمانی جهان را مغلوب کرد و فینالیست شد.
در وزن ۸۴ – کیلوگرم، علی فداکار برای کسب مدال طلا به دیدار اوگور آکتاش ترکیه‌ای نفر سوم جهان در سال ۲۰۱۸ رفت و ۲ بر یک نتیجه را واگذار کرد و مدال نقره را بر گردن آویخت.
او در اولین مبارزه خود ۳ بر ۲ سالی دیوپ از فرانسه را برد. سپس با نتیجه ۲ بر صفر از سد میشل دوره‌ام از استرالیا گذشت. در ادامه موفق شد ۴ بر صفر جورج پرز از دومینیکن را با شکست بدرقه کند.
فداکار در چهارمین مبارزه ۵ بر یک ماکوتو کوییکی از ژاپن را برد و در نیمه نهایی ۳ بر ۲ از سد فاروک عبدسلام از فرانسه گذشت تا راهی دیدار فینال شود.

کاتای تیمی بانوان ایران نیز در فینال مقابل تیم ایتالیا قرار گرفت و صاحب مدال نقره لیگ جهانی امارات شد.

پیش از این کاتای تیمی بانوان ایران با ترکیب مهسا افسانه، پریسا رحمانی و مائده نصیری پی موفق شد با کسب بیشترین امتیاز به عنوان تیم اول راهی دیدار فینال شود برای کسب مدال طلا به مصاف تیم ایتالیا رفت و امتیاز ۲۴.۰۸ را کسب کرد و تیم ایتالیا به امتیاز ۲۴.۴ رسید تا تیم ایران عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند و صاحب مدال نقره شود.

تیم ایران ابتدا در گروه یک با تیم‌های کرواسی، روسیه، اسلواکی، الجزایر و استرالیا همگروه بود که موفق شد امتیاز ۲۳.۲۶ را کسب کند و به عنوان تیم اول به دور دوم صعود کند.
در دور دوم هم با تیم‌های کرواسی، روسیه و استرالیا مبارزه کرد و امتیاز ۲۳.۳۴ را بدست آورد و به عنوان تیم اول به فینال راه یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما