شناسهٔ خبر: 31225654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نجفی خوشرودی در تشریح نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تروریست‌ها با استفاده از برخی کشورهای منطقه اقدامات تروریستی انجام می‌دهند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره نشست فوق‌العاده کمیسیون متبوع خود گفت: تروریست‌ها با استفاده از اشرار و قاچاقچیان و استخدام مزدور از برخی کشورهای منطقه و با پشتیبانی لجستیک و تجهیزات انفجاری، اقدامات تروریستی انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «علی نجفی خوشرودی»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، در تشریح نشست فوق‌العاده ظهر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست مذکور به منظور بررسی ابعاد حادثه تروریستی اخیر در اطراف زادهان با حضور مسئولان وزارت امور خارجه، دستگاه های امنیتی، وزارت کشور و استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در این جلسه مسئولان دستگاه های امنیتی گزارشی از جزئیات و ابعاد این حادثه تروریستی ارائه و تأکید کردند که اگرچه تعدادی از تحرکات تروریستی طی ماه های اخیر خنثی شد اما متأسفانه گروه های تروریستی با سوءاستفاده از شرایط امنیتی و وضعیت مرزها در منطقه از جمله در رابطه با پاکستان، این اقدام تروریستی را مرتکب شدند.

تروریست‌ها با استفاده از اشرار و قاچاقچیان و پشتیبانی تجهیزات انفجاری دست به اقدامات انفجاری می‌زنند که اراده سیاسی و عملیاتی پاکستان می‌تواند مانع این حوادث تروریستی شود.

وی افزود: تروریست ها با استفاده از اشرار و قاچاقچیان و استخدام مزدور از برخی کشورهای منطقه و با پشتیبانی لجستیک و تجهیزات انفجاری، اقدامات تروریستی انجام می دهند.

نجفی خوشرودی ادامه داد: عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیز با اشاره به محکومیت جهانی این حادثه تروریستی، اقدامات دستگاه دیپلماسی در روابط با پاکستان را تشریح و تأکید کرد که صراحتا به طرف پاکستانی گفته شد که اراده سیاسی و عملیاتی پاکستان می تواند مانع از چنین حوادث تروریستی و سوءاستفاده تروریست ها از خاک پاکستان شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: اراده و عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم، توجه بیشتر به اشراف اطلاعاتی و امنیتی، اهتمام بیشتر به توسعه پایدار در استان سیستان و بلوچستان و زیرساخت های منطقه مرزی، همکاری با برخی کشورهای منطقه از جمله با هند برای مبارزه با تروریسم از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، شهادت تعدادی از پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.

نظر شما