شناسهٔ خبر: 31225476 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهلت ثبت نام در فراخوان جذب دانشگاه ها تا 30 بهمن ادامه دارد

تهران - ایرنا - بر اساس برنامه زمان بندی بیستمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی پیمانی و طرح سربازی در سال 97،ثبت نام متقاضیان جذب از 15 بهمن آغاز شد و تا سه شنبه هفته جاری ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، داوطلبان متقاضی جذب هیأت علمی در دانشگاه های کشور می توانند تا روز سه شنبه 30 بهمن ماه با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی اینترنتی http://mjazb.ir نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کنند.
فرایند رسیدگی دانشگاه ها به پرونده ها در روزهای 4 اسفند 97 تا 20 خرداد 98 در نظر گرفته شده و فرایند تایید نهایی مرکز جذب در روزهای 21 خرداد ماه تا 31 تیرماه سال 98 انجام می شود.

**فرایند جذب متقاضیان
منظور از جذب اعضای هیأت علمی، هرگونه استخدام عضو هیأت علمی به صورت قراردادی، پیمانی، طرح سربازی، ماموریت و انتقال است.
پس از اعلام فراخوان عمومی جذب اعضای هیأت علمی که بر اساس فرم ها و شرایط مربوطه انجام می شود، سامانه جامع جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به ارسال اطلاعات پرونده داوطلبان به دانشگاه های محل درخواست آنان اقدام می کند و با نظر هیأت اجرایی جذب، افراد واجد شرایط اولیه برای انجام مصاحبه علمی دعوت می شوند.
پس از انجام مصاحبه علمی و عمومی و انجام تحقیقات محلی، پرونده ها به هیأت اجرایی جذب دانشگاه یا مؤسسه مربوطه، جهت بررسی همه مدارک و جمع بندی صلاحیت ها ارجاع می شود و با رأی اعضای هیأت اجرایی، تشخیص صلاحیتی داوطلب نهایی شده و به اطلاع داوطلب نیز می رسد.
در مرحله بعد، دبیرخانه هیأت اجرایی جذب دانشگاه پرونده متقاضیانی را که مورد تایید اولیه هیأت اجرایی جذب قرار گرفته اند از طریق سامانه جامع جذب به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب ارسال می کند.
هیأت مرکزی جذب، تصمیم نهایی را حداکثر در 45 روز به دانشگاه و موسسه اعلام می کند و موسسه موظف است حداکثر طی 10 روز نتیجه را به اطلاع متقاضی برساند.
صدور ابلاغ استخدام پیمانی اعضای هیأت علمی پس از تایید هیأت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دانشگاه و مؤسسه مربوطه صادرخواهد شد.
اگر بازه زمانی رسیدگی پرونده ها در دانشگاه بیش از 90 روز و تایید نهایی در مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از 45 روز طول بکشد این دوره خارج از جدول زمانی تلقی شده و از سوی مراجع بالاتر قابل رسیدگی است.نخستین فراخوان جذب هیأت علمی سال 97 در شهریورماه انجام شد.

**اعلام ظرفیت پذیرش
محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این به ایرنا گفته بود با توجه به ظرفیت اعلام شده از سوی مرکز نظارت و ارزیابی، در فراخوان جذب هیأت علمی بهمن ماه، 500 نفر جذب می‌شوند.
**9492**1601**

نظر شما