شناسهٔ خبر: 31225324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

به گزارش پایگاه خبری وب دا آذربایجان غربی

ارومیه/افزایش 10 درصدی اهداء کنندگان خون در سردشت

صاحب‌خبر -

بهاری سرپرست تیم سیاری سازمان انتقال خون استان در گفتگو با مسول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: در راستای ترغيب و گردآوري و اجراي برنامه‌هاي آموزشي جهت آگاهي مردم به امر اهداي خون ، برنامه ی حضور سه ماه یکبار تیم سیار سازمان انتقال خون در شهرهای جنوب استان اجرایی می شود.

وی افزود:  این بار پنجمین حضور این تیم سیار در طول سال جاری در محل جمعیت هلال احمر شهرستان سردشت می باشد که با مشارکت شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر اقدام به امر خونگیری از داوطلبان در  سطح شهرستان سردشت نمودیم .

بهاری ادامه داد: در جریان حضور تیم سیار سازمان انتقال خون استان در شهرستان سردشت در سال جاری 970 نفر از شهروندان سطح شهرستان سردشت برای اهداء خون ثبت نام نمودند که پس از پیمودن مراحل از جمله معاینات لازم توسط پزشک همراه تیم و ثبت مشخصات آنان اقدام به خونگیری نمودند.

وی تصریح نمود بالغ بر 436 هزار و500 سی سی خون اهداء شده است که این امر به نسب سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است .

وی در ادامه افزود: در نظر داریم با توجه به مشارکت بی سابقه شهروندان سطح شهرستان سردشت دراین امر خداپسندانه، در سال آینده هر دو ماه یکبار در سردشت حضور داشته باشیم.

گفتنی است در مجموع حضور 4 مرحله ای  تیم سیار انتقال خون استان در سال  گذشته در شهرستان سردشت تعداد  886 واحد خون بالغ بر 398700 سی سی خون اهداء شده است.

 




 

نظر شما