شناسهٔ خبر: 31224546 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

آبیدال: پیدا کردن جواهری نایاب و ناشناس که بعدها به ستاره تیم تبدیل شود، بهترین کار یک مدیر فنی است

مهدی آزادی

اریک می‌گوید خیلی خوب می‌داند اگر در تصمیماتش اشتباه کند، کسی به او رحم نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - اریک آبیدال، مدیرفنی بارسلونا از سختی‌های این شغل می‌گوید.

آبیدال که تنها چند ماهی است وظیفه انجام نقل و انتقالات باشگاه را بر عهده گرفته، خودش یکی از خریدهای موفق فرانسوی تاریخ بارسا بوده است. او از المپیک لیون راهی بارسا شد. دو تیمی که روز سه شنبه در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که برای آبیدال باید خاص باشد.

به گزارش مارکا، آبیدال در گفتگو با سایت رسمی لیون می‌گوید:

مدتی از بارسا دور شدم و می‌خواستم برگردم. باشگاه با من تماس گرفت و به من اعتماد کرد. باید بهترین عملکرد ممکن را داشته باشم. مدیر فنی بودن کار آسانی نیست و چون سابقه بازی در بارسا را دارم، می‌دانم بعضی‌ها در کمین هستند! می‌دانم برای امروز چه کاری از من ساخته است اما به خصوص از کاری که فردا باید انجام بدهم، باخبر هستم. وقتی بازیکنی را جذب می‌کنید که همه تیم‌ها او را می‌خواهند، احساس غرور می‌کنید ولی بهترین کار شما این است که مروارید و جواهرات نادر را پیدا کنید. بازیکنی که کسی او را نمی‌شناسد ولی در آینده به ستون و ستاره تیم تبدیل می‌شود.

وقتی از لیون جدا شدم، ناراحت بودم چون دوستان زیادی را ترک می‌کردم و از یک ابرباشگاه جدا می‌شدم. لحظات فوق العاده‌ای را در لیون تجربه کردم که اجازه داد به عنوان یک فرد و یک بازیکن پیشرفت کنم. سعی کردم همه آنها را حفظ کنم و در بارسا استفاده کنم. وقتی به بارسا رسیدم، چیزی که بیشتر از بقیه مرا تحت تاثیر قرار داد، تواضع اعضای باشگاه و به خصوص بازیکنان بود. دشوارترین چیز برایم تطابق با سبک و فلسفه بازی باشگاه بود. در بارسا صرف داشتن استعداد کافی نیست. بازیکنان بزرگ زیادی آمدند و رفتند و بنابراین من چاره‌ای جز هماهنگی سریع با تیم و سبکش نداشتم. حتی شاید دندان‌هایم شکسته می‌شد ولی باید قوی می‌ماندم و شخصیتم را نشان می‌دادم و از همه بالاتر، می‌دانستم برای چه می‌جنگم. وقتی هدفی داشته باشید، مهم نیست چه موانعی بر سر راه شما قرار می‌گیرد چون همه را پشت سر می‌گذارید.

نظر شما