شناسهٔ خبر: 31224061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در اصفهان:

«نصراله» دستاوردهای انقلاب را بهتر تشریح کرد

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: سید حسن نصرالله دستاوردهای انقلاب اسلامی را به مراتب بهتر از مسؤولان ما تشریح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان پیش از ظهر امروز مراسم گرامیداشت شهدا حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان با حضور پرشور مردم اصفهان٬ فرماندهان و نیروهای نظامی استان٬ نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان و همچنین اقوام مختلف شهرستان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اظهار داشت: واپسین روزهای چهلمین جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی پشت سر می‌گذاریم و دهه پنجم انقلاب اسلامی را آغاز می‌کنیم که ایران اسلامی شاهد اتفاق عجیب و بزرگی است و آن شهادت پاسداران ارزشمند استان اصفهان در حادثه تلخ تروریستی است که جان خود را همچون اباعبداله و یاران باوفای ایشان تقدیم انقلاب کردند.

وی ادامه داد: اصفهان همواره در عرصه‌های دینی، ملی و مذهبی پیشگام و پیش‌قدم بوده است، در آن روزهایی که تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی برای ملت ایران به وجود می‌آید٬ علمای اصفهان قریب به یک قرن قبل با وحدت و اتحاد و همبستگی بیانیه‌ای امضا می‌کنند که از این پس اگر ارادتی به علما دارید و عشقی به این مجموعه و جایگاه دارید، ما زیر هیچ نامه‌ای که کاغذش خارجی باشد امضا نمی‌کنیم و بر پیکر مرده‌ای که کفن او پارچه خارجی باشد نماز نمی‌خوانیم و... این‌ها به عنوان یکی از سندهای افتخار اصفهان٬ شهر عالم پرور و شهیدپرور است.

اصفهان همیشه جلودار بوده است

گواهی ابراز داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از شخصیت‌ها٬ بزرگان٬ جوانان و نوجوانانی که در رکاب علما بودند در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند٬ تا روزی که دفاع مقدس و حمله ناجوانمردانه بسیاری از کشورها به نمایندگی یک انسان ابله و فاسدی چون صدام به ایران آغاز می‌شود٬ اولین پاسدارانی که در دفاع از مرزهای ایران اسلامی در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کنند، پاسداران و جوانان اصفهانی بودند به طوری در جنگ 24 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و همچنین در دفاع از شرافت و حرمت حریم اهل‌بیت (ع)٬ استان اصفهان قریب به 200 شهید از جمله شهدای فاطمیون را دارد که در این استان ساکن هستند و فرزندان خود را برای دفاع از اهل‌بیت (ع) به کشورهای عراق٬ سوریه و هرجایی که نهضت انقلابی به وجود آمده می‌فرستند.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا یادآور شد: امروز شاهد یک انقلاب تازه هستیم که آغازین روزهای دهه پنجم انقلاب کشور را معطر کرده است به عطر 27 شهید جنوب شرق کشور که در راه دفاع از انقلاب، نوامیس٬ ملت و ارزش‌های ایران اسلامی جان خود را فدا کرده‌اند٬ کسانی که ده‌ها و بلکه صدها متجاوز به ناامنی در منطقه را از بین بردند.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در کشور با امنیت تمام و حضور ده‌ها میلیونی مردم برگزار شد به واسطه این امنیت آفرینان و این مدافعان مرزهای انقلاب اسلامی است که شاید ده‌ها و بلکه صدها گروه تروریستی را در منطقه خفه کردند اما خود دست‌خوش این حادثه تلخ شدند.

گواهی اذعان داشت: شهدا زنده‌اند و در تمام لحظات زندگی ما حضور دارند، ما امروز حیات خود را مدیون شهدا هستیم، همان طور که دیروز سردار جعفری در مراسم تشیع شهدا گفت، زمانی طولانی نخواهد گذشت که اینان به سزای اعمالشان خواهند رسید، یک روزی صدام جنایت کار را بیش از 50 کشور مختلف حمایت می‌کردند اما مردم ایران در مقابل دشمنی که تا دندان مسلح بود، با دستان خالی ایستادگی کردند.

هرجا هر موشکی برزمین می‌افتد می‌گویند ایرانی است

وی اضافه کرد: در زمان جنگ یک موشک در جمهوری اسلامی وجود نداشت و مردم در روزهای نخست دفاع مقدس با اسلحه‌های شکاری مقابل دشمن می‌ایستادند اما امروز به جایی رسیده‌ایم که در هر جای عالم موشکی بر زمین می‌افتد، می‌گویند این‌ها موشک‌های ایران است.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: در آن دوران ضد هوایی برای مقابله با هواپیماهای عراقی نبود اما امروز هر نقطه از مرزهای ایران اسلامی در دریا و زمین اگر پرنده‌ای بپرد٬ لحظاتی بعد او را زمین‌گیر می‌کنند، این‌ها کار همان بچه‌های دوران دفاع مقدس است که اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران اسلامی به کام دشمن بیاید٬ مردم ما با چنگ و دندان از جمهوری اسلامی و اسلام دفاع کرند.

وی یادآور شد: مرحوم فلسفی می‌گوید، به امام گفتم امروز در اصفهان بیش از 300 شهید تشیع شد٬ امام فرمود «اسلام نیاز به خون دارد، همانطور که حضرت سیدالشهدا (ع) تمام هستی‌اش را داد تا انقلاب حفظ شود و اسلام محفوظ بماند و ارزش‌ها ماندگار و باقی بماند».

گواهی تاکید کرد: دشمن  40 سال است تمام راه‌ها را امتحان کرده است، یک روز با جنگ فرهنگی، روز دیگر جنگ نظامی و روز دیگر جنگ اقوام راه انداخته اما جواب نگرفتند بنابراین منافقانه آمدند و راه‌های تروریستی را باز کردند که 17 هزار و 460 نفر را از طریق ترور در کشور به شهادت رساندن است چرا که راهی برای عبور ندارند و مجبور هستند اینگونه مذبوحانه وارد منطقه بشوند.

معاون عقیدتی سیاسی س‍‍پاه فرماندهی کل نیروهای مسلح بیان داشت: کشورهای منطقه فکر می‌کردند ایران از بین رفت و جریان سلفی‌ها٬ تکفیری‌ها و وهابی را در منطقه رشد دادند و مسلمانان را به جان هم انداختند و یک عده احمق در عربستان و برخی از کشورهای منطقه با آن‌ها همراهی کردند، همان کاری که صدام با بی‌عقلی و بی‌تدبیری در مورد ایران کرد، عربستان را با یمن درگیر کرده و قریب 500 میلیارد دلار خرج کردند و سلاح خریدند اما بازهم راهی پیش نبردند.

هیچگاه آغازکننده جنگ نبوده و نیستیم

گواهی خاطرنشان کرد: امروز کار به جایی رسیده است که یک دیوانه‌ای در آمریکا خطاب به عربستان می‌گوید ما شما را می‌دوشیم مثل گاو شیرده، این‌ها عربستان و ولیعهد آن را می‌دوشند و می‌گویند اگر ما نباشیم ایران ظرف چند روز شما را از بین خواهد، برد، این حرف مهمی است، امروز در اوج اقتدار قرار داریم البته اشتباه می‌کند چرا که ایران هیچگاه آغازکننده جنگ نبود و تا هنگامی کسی به ما تعرض نکند تعرض نخواهیم کرد اما اگر متجاوز بخواهد تجاوز کند او را ادب می‌کنیم.

معاون عقیدتی سیاسی س‍‍پاه فرماندهی کل نیروهای مسلح تصریح داشت: سه مؤلفه موجب اقتدار یک کشور می‌شود که نخستین مؤلفه مردم است، مردم ما امروز در اوج ارادت به رهبری٬ انقلاب٬ ارزش‌ها و شهدا هستند، با توجه به مشکلات معیشتی٬ راهپیمایی ده‌ها میلیونی مردم نشان داد مردم ارادت و عشق به انقلاب اسلامی دارند و این در حالی است که رسانه‌های معاند و دشمنان می‌گفتند نظام جمهوری اسلامی چهل سالگی خود را نمی‌بیند.

وی ادامه داد: مؤلفه دوم نقش رهبری است، نقش رهبر در اقتدار یک نظام بسیار مهم است٬ در صورتی که مردم با رهبری باشند، اگر رهبر علی ابن ابیطالب باشد و مردم همراه او نباشند٬ باید 25 سال در خانه بنشیند و استخوان در گلو و خار در چشم باشد.

  گواهی افزود: سومین مؤلفه امکانات است که امروز نیروهای مسلح ما مقتدرترین نیروهای مسلح دنیا است و همین روحیه شهادت و فداکاری باعث می‌شود اگر ما را قطعه قطعه کنند٬ دست از مقاومت بر نمی‌داریم و ملتی که روحیه فداکاری و ایثار را ندارد٬ هیچ‌چیز ندارد.

معاون عقیدتی سیاسی س‍‍پاه فرماندهی کل نیروهای مسلح ابراز کرد: دشمن 7 تریلیون دلار در منطقه خرج کرده اما امنیت ندارد و مقامات آمریکایی باید مخفیانه و شبانه به عراق رفت و آمد کنند، اما فرمانده سپاه قدس ایران به راحتی در عراق حرکت می‌کند و امروز سید حسن نصرالله دستاوردهای انقلاب اسلامی را به مراتب بهتر از مسؤولان ما تشریح کردند.

انتهای پیام/63106/م30/

نظر شما