شناسهٔ خبر: 31223789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی درباره حمله تروریستی زاهدان

R1373/P/S1,15/CT11 / R1373/P1011116/S1,15/CT11

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه 28 بهمن) قوه مقننه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست امروز این کمیسیون، اظهار داشت: علیرغم آن که بررسی بودجه در دستور کار مجلس قرار داشت به محض وقوع حادثه تروریستی زاهدان کمیسیون امنیت ملی مجلس،  جلسه‌ای فوق العاده در این زمینه برگزار کرد.

 

وی با اشاره به جزئیات جلسه، افزود: اعضای کمیسیون ضمن محکوم کردن شهادت تعدادی از پاسداران انقلاب اسلامی، نظرات خود را مطرح کردند، مسئولان دستگاه‌های امنیتی، معاون سیاسی و امنیتی وزارت امور خارجه و استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه حضور داشتند و نظرات و گزارش‌های خود را درباره جزئیات این حادثه تروریستی ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: یکی از نکاتی که در این جلسه مطرح شد بحث استفاده از قلمرو و خاک پاکستان از سوی گروه‌های تروریستی برای انجام اقدام علیه ایران بود. شرایط و مشکلات دولت پاکستان برای کنترل مرز و همجواری با جمهوری اسلامی ایران را درک می‌کنیم اما انتظار ما اراده سیاسی قوی‌تر برای عدم استفاده از خاک پاکستان از سوی گروه‌های تروریستی برای ضربه زدن به ایران است.

نجفی خوشرودی افزود: در این جلسه بر تقویت مرزها و توسعه پایدار و همچنین هماهنگی دستگاه‌های امنیتی مورد تاکید قرار گرفت، در نهایت نتیجه نشست بعد از بررسی‌های بیشتر اعلام می‌شود.

وی در مورد عملکرد دستگاه دیپلماسی در مورد حادثه تروریستی زاهدان گفت: کاری که دستگاه دیپلماسی در دو بخش انجام داده  این است که اول با اقدامات دستگاه دیپلماسی شاهد محکومیت این حادثه از سوی سازمان ملل متحد، دبیرکل این سازمان، اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه بودیم کار دیگر دستگاه دیپلماسی که در دستورکار قرار دارد، احضار سفیر پاکستان بود، سفیر ایران در اسلام آباد هم با مسئولان نیروهای مسلح پاکستان دیدار و گفت وگو کرد. رایزنی‌های اطلاعاتی و امنیتی به طور جدی در دستورکار قرار دارد.

نماینده بابل در مجلس افزود: همچنین رایزنی با طرف هندی برای مقابله با تروریسم در سطح منطقه در دستورکار است که امیدواریم مجموعه اقدامات پیام روشنی به طرف پاکستانی و گروه های تروریستی بدهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  اظهار داشت: همزمان با حادثه تروریستی در زاهدان، در هند نیز یک اقدام تروریستی صورت گرفت که منجر به کشته شدن 40 نفر از نیروهای هندی شد.

انتهای پیام/

نظر شما