شناسهٔ خبر: 31223330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اسماعیل هنیه: هرگز خدمت سوریه به مقاومت و مردم فلسطین را انکار نکرده‌ایم

71516

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که این جنبش مانع مداخله برخی فلسطینی‌ها در بحران سوریه شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با روزنامه المصری الیوم گفت: زمانی که برخی فلسطینی‌ها در سوریه مداخله کردند این جنبش وارد عمل شد و فوراً مانع این مساله شد چراکه درگیری ما در داخل و با اشغالگران صهیونیستی است. در اوایل رخدادهای منطقه و تحرکات مردم سوریه ما از طریق رهبرانمان در آنجا تلاش‌هایی انجام دادیم و با رهبران رسمی سوریه درباره اوضاع صحبت کردیم. ما بنا به وظیفه برادری و از باب نصیحت و نه با هدف مداخله در امور سوریه این تلاش‌ها را انجام دادیم.

هنیه گفت: ما نصیحت‌هایی به رهبران سوریه کردیم اما آن‌ها به حرف ما گوش ندادند و ترجیح دادند به راه خودشان بروند. در آن زمان اوضاع داشت به سمت درگیری‌های خونین کشیده می‌شد و رهبری جنبش معتقد بود که طرفدار مردم و خواسته‌هایشان است و در عین حال نیز نمی‌خواهد به نظام توهین کند یا وارد ائتلافی با مردم علیه نظام یا با نظام علیه مردم شود. برای همین حماس بهترین و آسان‌ترین راه را انتخاب کرد و آن خروج از سوریه بود. از آن زمان تاکنون ما به سوریه یا نظام آن توهینی نکرده و آنچه را سوریه به ما یا مقاومت یا مردم فلسطین تقدیم کرده انکار نکرده‌ایم.

هنیه سال ۲۰۱۸ نیز در مصاحبه‌ای با اسپوتنیک گفته بود که حرف‌هایی که درباره حمایت از "انقلاب سوریه" به او نسبت داده شده دقیق نیست و حماس هیچ روزی با نظام سوریه خصومت نداشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما