شناسهٔ خبر: 31220468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر اوقاف و امور خیریه شیروان:

۷۰ درصد رقبات شیروان سند مالکیت دارد

مدیر اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: تاکنون برای ۷۰ درصد از رقبات این شهرستان سند مالکیت صادر شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی پرهیزکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان  اظهار داشت: 901 موقوفه و 61 بقعه متبرکه در سطح شهر و روستا این شهرستان ثبت و ساماندهی شده است.


وی بیشترین فراوانی نیات واقفان را تعزیه و عزاداری اباعبدالله الحسین عنوان کرد و تامین هزینه مساجد علوم دینی و طلاب، ترویج قرآن و آموزش و نشر فرهنگ قرآنی، رسیدگی به فرآیندهای بهداشتی و مسائل اجتماعی را از جمله نیات واقفان این شهرستان برشمرد.


حجت الاسلام پرهیزکار افزود: قبل از انقلاب کلیه املاک مزروعی در اجرای قانون (اصلاحات ارضی) اجازه تبدیل به احسن و واگذاری دهات و مزارع موقوفات عام به زارعین صاحب نسق انتقال و بین آنها تقسیم شد که بعد از انقلاب برابر قانون با ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه، کلیه موقوفاتی که بدون مجوز شرعی به فروش رسیده یا به صورتی به مالکیت درآمده بود، به وقفیت خود بر گشت.


مدیر اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: کمک به احداث، تعمیر و مرمت بیش از 300 مورد از مساجد و بقاع متبرکه، احداث 20 واحد مسکونی در موقوفات شاخص، احداث شبستان بزرگ امامزاده حمزه رضا (ع) و جذب و ساماندهی هزار خادم برای مساجد و بقاع متبرکه از جمله دستاوردهای چهل سال انقلاب در این شهرستان است.


وی، راه اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، کمک های بلاعوض و تهیه بسته های غذایی به نیازمندان از محل اجرای نیات موقوفات  و تبدیل امامزاده حمزه رضا (ع) به قطب فرهنگی با اجرای 300 برنامه فرهنگی در سال را دیگر دستاوردهای اوقاف این شهرستان پس از انقلاب عنوان کرد.
 

نظر شما