شناسهٔ خبر: 31219522 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حدود 6 تن فرآورده خام دامی فاسد در گنبدکاووس معدوم شد

دکتر نادر گوگلانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار فرآورده خام دامی توسط بازرسان دامپزشکی و با انجام پنج هزار و 466 بازدید از مراکز

صاحب‌خبر - دکتر نادر گوگلانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار فرآورده خام دامی توسط بازرسان دامپزشکی و با انجام پنج هزار و 466 بازدید از مراکز تولید، توزیع و نگهداری این مواد در سطح شهرستان گنبدکاووس کشف و با دستور مقام قضایی معدوم شدند.
وی با بیان اینکه این فرآورده ها عمدتا شامل گوشت، لاشه دام، مرغ و آلایش مرغ بوده، اضافه کرد: در ارتباط با فرآورده های خام دامی فاسد کشف شده در سال جاری تعداد 89 پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.
دکتر گوگلانی به طرح واکسیناسیون دام های سبک و سنگین گنبدکاووس توسط دامپزشکی با همکاری بخش خصوصی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تا الان مجموعا یک میلیون و 660 هزارو 536 نوبت سر، واکسن به دام های این شهرستان تزریق شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر واکسیناسیون دام های سبک و سنگین، سمپاشی بدن 19 هزار و 840 راس دام، سمپاشی 200 هزار مترمربع جایگاه دام، تست بیماری سل و خونگیری از یک هزار و 857 راس گاو و تست بیماری مشمشه اسب به تعداد 488 راس از دیگر فعالیت های دامپزشکی گنبدکاووس درسال جاری بوده است.
رییس دامپزشکی گنبدکاووس همچنین گفت: از ابتدای امسال تا الان برای جوجه ریزی مرغ گوشتی به تعداد 13 میلیون و 537 هزار و 839 قطعه، مجوز توسط این اداره صادر و تعداد 44 میلیون و 156 هزار و 200 دز واکسن مرغی بین واحدهای مرغداری این شهرستان توزیع شده است.
به گفته دکتر گوگلانی، انجام یک هزار و 105 بازدید از مرغداری ها، دامداری ها و میدان فروش دام، انجام 13 هزار و 357 مورد آزمایش بیماری های دامی و برگزاری 175 مورد کلاس آموزشی و ترویجی برای فعالان حوزه دام از دیگر فعالیت های دامپزشکی گنبدکاووس درسال جاری می باشد.
وی همچنین با اشاره به بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان که معمولا در فصل زمستان در برخی نقاط کشور شیوع پیدا می کند، افزود: با اقدامات نظارتی و مراقبتی مشترک بین دامپزشکی و حفاظت محیط زیست، دامداران و روستاییان بویژه در نواحی مرزی و تالاب ها تاکنون هیچ موردی از این بیماری در منطقه مشاهده نشده است.
گنبدکاووس که با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است بر اساس اعلام مسئولان جهادکشاورزی این شهرستان حدود 80 هزار راس دام سنگین (گاو، گوساله و شتر) و 350 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) دارد.
/3039/1860
انتهای پیام

نظر شما