شناسهٔ خبر: 31218253 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در حاشیه اجلاس مونیخ

دیدار وزیر خارجه آذربایجان و مدیر ارشد شورای امنیت ملی آمریکا

باکو – ایرنا – 'المار محمد یاراف' وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و 'فیونا هیل' مدیر ارشد شورای امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیتی مونیخ دیدار کردند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی ' آذرتاج ' به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری اذربایجان در این دیدار، مذاکرات دوجانبه همکاری دو کشور جمهوری آذرربایجان و آمریکا بررسی شد .
بنا به این گزارش ،محمدیاراف، درباره شرایط فعلی مذاکرات حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ میان باکو و ایروان گزارشی را به این مقام آمریکایی ارایه کرد .
محمدیاراف گفت که حل این مناقشه می تواند به توسعه پایدار و برقراری صلح و ثبات در منطقه کمک کند .
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و مدیر کل ارشد شورای امنیت ملی آمریکا در این دیدار همچنین درباره برخی مسایل منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.
پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ ، با حضور بیش از 30 رئیس کشور و دولت به همراه هشتاد وزیر دفاع و خارجه کشورهای مختلف جهان ، از روز شنبه آغاز شده است ، در این کنفرانس سه روزه موضوعات و چالش‌های امنیتی عصر حاضر بررسی می شود.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این کشور حضور دارد و امروز یکشنبه به بیان دیدگاه های خود در جریان یک نشست خواهد پرداخت.
خاورم ** 337**1579

نظر شما