شناسهٔ خبر: 31218205 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران:

همکاری‌های بین‌المللی علمی را با قدرت بیشتری ادامه می‌دهیم

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران گفت: طی سال آتی همکاری‌های بین‌المللی علمی را با قدرت بیشتری ادامه می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدباقر قهرمانی در میزگرد تخصصی «روند همکاری های علمی-بین‌المللی، چالش‌ها و فرصت‌ها» که صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار کرد: وزارت علوم و بهداشت در تعاملات بین‌المللی نقش بسزایی دارند به همین دلیل طی سال آتی همکاری‌های بین‌المللی علمی را با قدرت بیشتری ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات ایران با اتحادیه اروپا مسائل سیاسی است که جلوی همکاری‌های بینالمللی علمی را می‌گیرد.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران بیان کرد: امیدوارم مسئولان سیاسی با انجام تعاملات خوب بین‌المللی بتوانند شرایط کشور را به درجه مطلوب برسانند.

وی ادامه داد: با کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه بیشترین تعاملات را داریم. در بخش علوم، تحقیقات و نوآوری عمده‌ترین سرمایه‌گذاری اروپا در‌ هورایزن ۲۰۲۰ است که به هورایزن اروپا تبدیل شده و‌ تا ۲۰۳۰ به طول خواهد انجامید.

قهرمانی گفت: در بخش‌ آموزش به بحث‌های مختلفی‌ پرداختیم به عنوان مثال متقاضی هورایزن ۲۰۲۰ برای کشور ایران کمتر است. 

وی اظهار کرد: ما مشکلات بسیاری برای ویزا و انتقال پول داریم که طی رایزنی‌های انجام گرفته قرار است برای این موضوع راهکارهایی در نظر گرفته شود. دانشگاه‌های مختلف اتحادیه اروپا باید خودشان راهکارهایی در نظر بگیرند و پولی را با مذاکره در اختیار طرفین قرار دهند. توسعه ایران در طرح‌های پژوهشی مورد توجه اتحادیه اروپا قرار گرفته و مطالعات اروپا شناسی در ۳ دانشگاه آغاز شده است.

انتهای پیام /4107/4118/

نظر شما