شناسهٔ خبر: 31218089 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ما همه یک خانواده هستیم؛

شفر: درباره همه مشکلات با مدیرعامل صحبت می‌کنم/ چیزی که راجب عذرخواهی داور گفتم درست بود

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ما همه یک خانواده هستیم و جلسه من با مدیرعامل مساله فقط میان من و مدیرعامل باشگاه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، وینفرد شفر سرمربی آبی‌ها در حاشیه تمرین روز یکشنبه این تیم پاسخگوی خبرنگاران بود. 

 

* شکست مقابل تراکتورسازی

می‌خواهم ابتدا درباره آماده سازی قبل از تراکتورسازی صحبت کنم. همه می دانستند که بازی مهمی برای ماست. دوران آماده سازی که لازم داشتیم در قبل از نیم فصل دوم خیلی خوب نبود و بازیکنان از یک سری مسائل خوشحال نبودند. ما یک هفته قبل از بازی با تراکتورسازی، زمین تمرین خوب نداشتیم و مجبور شدیم تمرین خود را دو بار کنسل کنیم. ما استقلال هستیم و برای آماده سازی خود نیاز به زمین خوب داریم. شما الان زمین تمرین ما را نگاه کنید که زمین خوبی برای تمرین کردن نیست. همه بازیکنان برای استقلال تلاش می‌کنند و آن‌ها با همه وجود تلاش می‌کنند. هواداران هم انتظار صد درصدی از بازیکنان دارند و این طبیعی است. ما یک زمین تمرین خوب نیاز داریم. یکبار تمرین را کنسل کردیم چون زمین خیلی بد بود. 

*صحبت با مسئولان درباره مشکلات

من همیشه با باشگاه صحبت می‌کنم. امشب جلسه‌ای با آقای فتحی دارم. همه ما عضو یک خانواده هستیم. امشب تمام چیزهایی که مهم هست را به آقای فتحی می‌گویم و مطمئنم که می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

*ارتباط با مدیرعامل درباره مشکلات جاری

من راجع به همه مشکلات با مدیرعامل باشگاه صحبت می‌کنم و ایشان همه چیز را می‌دانند. همه چیزهایی که در گذشته بوده و باور کنید دفعه اول نیست که این چیزها را می‌شنوم. همه مشکلات برای هواداران و باشگاه خوب نیست. وقتی به گذشته برگردید، می بینید باشگاههایی با این مشکلات به لیگ دوم و لیگ سوم می‌روند. من راجع به این مشکلات با مدیرعامل صحبت می‌کنم. من، کادرفنی و بازیکنانم عاشق هستیم. ما به دنبال ساخت یک استقلال جدید و قدرتمند هستیم. می‌خواهم این را به هواداران هم بگویم. در تبریز شاید حدود ۲۰۰ هوادار در استادیوم بودند. آنها برای ما آمده بودند و من از آنها متشکرم. ما مسئولیت در قبال آنها داریم. من فرصت ندارم راجع به این صحبت کنم که یک آدمی سه ماه یا شش ماه پیش چه گفته است. من باید وقتم را برای تیمم بگذارم چون عاشق تیمم هستم.

*مشکلات فضای مجازی

خواهشم از هواداران این است که صحبت‌های در فضای مجازی و اینستاگرام هست را باور نکنند. خیلی راحت با پول می‌شود این مطالب را در فضای مجازی قرار دارد. واقعیت این است که ببینیم کادرفنی، آقا فرهاد، آقای میگوئل و ساشا و مدیرعامل ما چه می‌گوید. با هواداران می‌توانیم چیزهای زیادی را تغییر دهیم.هواداران مطمئن باشند وقتی چیزی را می‌گویم، بر اساس واقعیت است.

*تغییرات در نیم فصل و ابتدای فصل

ما 2-3 بازیکن جدید جذب کردیم که دیر به ما اضافه شدند. سطح این بازیکنان را در نرم افزار تخصصی بررسی کردیم و آنها بازیکنان خوبی هستند و استعداد دارند اما دیر به ما اضافه شدند. ایسما و پاتوسی دیر تر به ما اضافه شدند. این دو بازیکن باید بیشتر تمرین کنند و باید از اردوی نیم فصل به ما اضافه می شدند. اگر بازیکنان سریعتر به ما اضافه می شدند، زمان بیشتری برای آماده شدن، داشتند و می توانستند با فوتبال تیم ما که بازی تک ضرب است، آشنا شوند.

*شانس استقلال برای قهرمانی

دیدید که در بازی تراکتورسازی ما اشتباه کردیم و یک توپ در مرکز زمین از دست دادیم و دژاگه یک گل بسیار خوب زد. آنها یک شانس داشتند و گل زدند اما ما شانس های زیادی بعد از آن داشتیم و گل نزدیم. بازیکنان سخت کار می کنند و می خواهند استقلال برنده باشد. همه با صد در صد وجود خود تلاش می کنند. فصل بعد از بازی آخر به پایان می رسد. ما در لیگ قهرمانان آسیا نیز کار بسیار سختی داریم. الدحیل بازیکنان گران قیمتی را جذب کرده و الهلال نیز همینطور. باید ببینیم در انتهای لیگ و آسیا چه اتفاقی رخ می دهد اما توجه ما روی بازی پارس جنوبی است.

*ارتباط و تعامل با کمیته فنی

ما میگوئل، بیژن طاهری و فرهاد مجیدی را در اختیار داریم. این مربیان هر روز در تمرین هستند و این بسیار مهم است. مربیان بسیار خوب و با انگیزه ای داریم. ما هر روز اینجا جلسه داریم و بازیکنان زیادی برگشتند و تمرکز من روی تیم است.

*درخواست از مدیرعامل

ما همه یک خانواده هستیم و جلسه من با مدیرعامل مساله فقط میان من و مدیرعامل باشگاه است. ما درباره همه موضوعات با یکدیگر صحبت می کنیم و ما استقلال هستیم؛ استقلال.

*داور از شما عذرخواهی کرد

چیزی که من گفتم درست بود. من نمی خواهم علیه داور باشم اما حرفی که زدم، درست بود. کارت قرمز برای دژاگه مشخص بود. در یک بازی دیگر یک بازیکن مانند اشکان شادی کرد و کارت گرفت. نمی خواهم علیه داور صحبت کنم و کار آنها اصلا آسان نیست. در جلسه فدراسیون نیز گفتم که فدراسیون باید داوران را قدرتمند کند و داوران کار سختی دارند و قضاوت شغل خطرناکی است. داوران باید دستمزد بیشتری دریافت کنند زیرا آنها کار سختی دارند. داشتن داوران خوب، برای همه خوب است.

نظر شما