شناسهٔ خبر: 31218024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون امور عمرانی استانداری گلستان:

توقف فعالیت‎های عمرانی شهرها از ۱۵ اسفند/ افزایش قیمت کالاهای اساسی در نوروز ۹۸ کنترل شود

غراوی گفت: به منظور آماده‎سازی شهر برای ایام نوروز از ۱۵ اسفند باید فعالیت‎های عمرانی در سطح شهرهای استان متوقف شود و نسبت به زیباسازی شهرها پرداخته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «میر محمد غراوی » امروز(یکشنبه 28 بهمن) در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار کرد: در نوروز امسال  55 درصد تردد در استان نسبت به نوروز سال گذشته رشد داشته است.

 

معاون امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه این جلسه به‌منظور هماهنگی ارائه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان است، متذکر شد: اقدامات سال گذشته نشان‌دهنده این بود که خدمات سفر در استان هر سال در حال افزایش است و این مهم بیانگر آن است که باید تلاش ستاد خدمات سفر در استان مضاعف شود.

 

غراوی یادآور شد: در ورودی شهرها نوروزگاه‎ها ایجادشده و در سال گذشته نوروزگاه های روستایی استان 14 مورد بود و امسال به 27 نوروزگاه افزایش یافته و به تعداد بخش‎هایی که در استان وجود دارد با تأکیدات استاندار نوروزگاه در نظر گرفته‌شده است.

 

وی گفت: در سال گذشته با همکاری و تلاش خوب شهرداران نوروزگاه را برگزار کردیم و این سیاست را امسال نیز اجرا می شود، در سال گذشته نوروزگاه تنها در ورودی شهرها برپا شد ولی امسال در خروجی شهرها نیز باید یک نوروزگاه دیگر تدارک دیده شود.

 

معاون امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه راه‎اندازی این نوروزگاه‎ها هزینه‎هایی در بردارد، افزود: در سال گذشته اعتباری برای این نوروزگاه‎ها در نظر گرفته نشده بود و برای اینکه بتوانیم امسال بتوانیم به خدمات سفر استان کمک کنیم مبلغی در نظر گرفته‌شده است.

 

غراوی با بیان اینکه ۲۷۶ میلیون تومان برای کمک به راه‎اندازی نوروزگاه‎ها در نظر گرفته‌شده است، افزود: دستورالعمل اجرایی ستاد خدمات سفر استان ابلاغ‌شده است و پس از ایام نوروز گزارش عملکرد از فرمانداران تهیه و به ستاد ملی خدمات سفر ارائه می‎شود.

 

وی با تاکید بر کنترل قیمت‎ها در ایام نوروز، گفت: برخی قیمت‎ها امسال به‌ویژه کالاهای اساسی افزایش داشته و این مهم وظیفه اکیپ‎های نظارتی را دوچندان می‎کند تا در ایام سفر کمبودی ایجاد نشود و از سویی شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت‎ها نیز نباشیم.

 

معاون امور عمرانی استانداری گلستان گفت: از 27 اسفندماه تا 15 فروردین ایام فعالیت ستاد خدمات سفر در نظر گرفته‌شده است و سال گذشته تا 20 فروردین این زمان تمدید شد و باید این آمادگی در فرمانداران و مسئولان ستاد خدمات سفر در این ایام به وجود بیاید که تا این زمان خدمات به مسافران ارائه کنند.

 

غراوی افزود: با توجه به میزان افزایش مسافران در استان باید به میزان پایگاه‎های امداد و نجات و استقرار  آنها توجه شود و از هم‎اکنون باید با شهرستان‎ها هماهنگی شود و زیرساخت‎های لازم برای تأمین آب، برق و گاز پیش بینی شود.

 

وی گفت: از 15 اسفند باید به منظور آماده‎سازی شهر برای ایام نوروز، فعالیت‎های عمرانی در سطح شهرهای استان متوقف و نسبت به زیباسازی و کاشت درخت و... اقدام شود و فرمانداران به این مهم تأکید داشته باشند تا بیش از گذشته شهرهای استان و جاذبه‎های گردشگری آنها به مسافران ارائه شود.

 

 

نظر شما