شناسهٔ خبر: 31217992 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رد درخواست آمریکا از سوی اروپا مبنی بر اعزام نیروی نظامی به سوریه

جوزف بارل، وزیر امور خارجه اسپانیا درخواست آمریکا از کشور‌های عضو ناتو مبنی بر اعزام نیروی نظامی به سوریه را رد کرد.

صاحب‌خبر -

رد درخواست آمریکا از سوی اروپا برای عزام نیروی نظامی به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جوزف بارل، وزیر امور خارجه اسپانیا در واکنش به درخواست آمریکا برای اعزام نیرو‌های نظامی بیشتر به شمال سوریه به منظور حفاظت از نیرو‌های کُرد در برابر عملیات نظامی ترکیه گفت: «این درخوست در مطبوعات منتشر نشده و یا در کنفرانس‌ها مطرح نگشته است. اسپانیا و بیشتر کشور‌ها آمادگی ندارند که پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه جایگزین آن‌ها شوند.»

دیروز، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ از کشور‌های اروپایی خواسته بود برای محافظت از نیرو‌های کُرد در برابر عملیات نظامی ترکیه، نیرو‌های نظامی بیشتری به شمال سوریه اعزام کنند. بنا به گفته او پنتاگون در حال پیگیری طرحی برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است و به همین منظور از کشور‌های آلمان، فرانسه، و انگلیس خواست تا ۱۵۰۰ نیروی نظامی را به این منطقه اعزام کنند. واشنگتن در ازای این اقدام اروپایی‌ها ۲۰۰ نیروی نظامی خود را از سوریه خارج و همچنین از نیرو‌های اعزامی اروپایی حمایت می‌کند و اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

در اقدامی همزمان، دونالد ترامپ نیز در حساب توئیتری‌اش تلاش کرد متحدان اروپایی خود را قانع کند تا این کار را انجام دهند و تروریست‌های داعش را بازداشت و زندانی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما