شناسهٔ خبر: 31217669 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

600 زندانی در قزوین با عفو مقام معظم رهبری آزاد می شوند

قزوین – ایرنا – رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: 600 زندانی در قزوین مشمول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شده و از زندانها آزاد می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: تاکنون 400 زندانی مشمول این عفو در قزوین آزاد شده اند و به زودی تعداد بیشتری از این زندانی ها آزاد خواهند شد.
وی با بیان اینکه در این عفو بیشتر آزادی ها شامل فروشندگان مواد مخدر و سارقان است، اضافه کرد:بعد از صدور فرمان آزادی توسط مقام معظم رهبری نمی توان حتی یک ساعت زندانیان مشمول عفو را در زندان نگاه داشت.
این مسئول قضایی گفت:به هرحال مقامات قضایی کشور پیش بینی های لازم را در این خصوص داشته اند و باید نیروی انتظامی و بسیج نیز نظارت و هوشیاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.
وی اضافه کرد:البته بسیاری از مجرمان مشمول عفو مقام معظم رهبری اصلاح شده اند ولی باز باید دستگاه های امنیتی و انتظامی با هوشیاری بیشتری در این خصوص عمل کنند.
قدرتی افزود: طی 40 سال از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی این رافت اسلامی سابقه نداشته است و این آزادی فرصتی است که نظام جمهوری اسلامی به زندانی ها می دهد و نباید از آن سوء استفاده کنند.
رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: وقتی قانون اساسی این عفو را پیش بینی کرده و با تایید نهایی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است باید همه دستگاه ها آن را بپذیریم ولی نظارت های خود را در این زمینه بیشتر کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های اجتماعی برای مقابله با مواد مخدر، افزود: تلاش فردی برای مقابله با اعتیاد به تنهایی پاسخگو نیست و باید همه مسئولان از عالی ترین مقام اجرایی استان تا مقامات قضایی، امنیتی و اطلاعاتی و ... با هم وارد عمل شده و در این زمینه اقدام کنند.
قدرتی با بیان اینکه امروز مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر وظیفه همگانی و اقدامی جهادی است، افزود: امروزه اعتیاد سن و جنس را درنوردیده و به مدارس،مراکز علمی و دانشگاه ها و حتی زنان شاغل و خانه دار رسیده است و باید همه مسئولان برای مقابله با آن اهتمام و جدیت داشته باشند.
وی با بیان اینکه براساس نگاه قانونگذار، اعتیاد یک بیماری است، گفت: باید مردم با نگاهی متفاوت برای برخورد با معتادان اقدام کنند و در این زمینه ائمه جمعه، صدا و سیما، نویسندگان، معلمان، هیات های مذهبی و ... می توانند اثرگذار باشند.
این مسئول قضایی اضافه کرد: ریشه بسیاری از جرایم از سرقت، تجاوز به عنف،اختلاس، رشوه،طلاق،درگیری و ... به مواد مخدر باز می گردد و یک راه کاهش آسیب های اجتماعی فایق آمدن بر اعتیاد است.
6101

نظر شما