شناسهٔ خبر: 31217557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

معاون وزیر کشور:

مردم به نظام دل‌بسته‌اند ولی از مدیران گله‌مندند

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به شرکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: مردم به نظام دل‌بسته‌اند ولی از مدیران گله‌مندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جمال عرف در نشست معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداران سراسر کشور که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم برآورده‌های اجمالی که از عوامل عینی وجود داشت و با این مشکلات اقتصادی و سایر عوامل دیگر مشارکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزایش داشت.

وی با بیان اینکه مردم ایران برخلاف تمام این نکات طبق آمار ۲۰ درصد بیشتر در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند، گفت: مردم ایران بین ساختار جمهوری اسلامی و عملکرد کارگزاران تفاوت قائل هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم از کارگزاران گله دارند و این موضوع را به ساختار نظام تعمیم نمی‌دهند، ادامه داد: مردم برای انقلاب اسلامی شهدای زیادی را تقدیم کردند و در همین حادثه اخیر تروریستی زاهدان پدر یکی از شهدا اعلام کرد اگر فرزندی دیگر هم  داشته باشد برای اسلام تقدیم می‌کند.

عرف با بیان اینکه مردم به نظام دل‌بسته‌اند ولی از مدیران گله‌مندند، عنوان کرد: با توجه به آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی باید ضریب خطا مدیران و مسئولان به حداقل برسد و دیگر دوران آزمون و خطا تمام شده است.

وی، اختیارات وزارت کشور را بالا دانست و وظیفه اصلی این وزارتخانه تحرک در بقیه دستگاه‌های اجرایی است، افزود: قرار نیست مسئولان فعلی دیوار مدیران قبلی را خراب کند بلکه باید روی دوش آنها برای کار بعدی قدم بردارد.

معاونت سیاسی وزارت کشور با گلایه از اینکه این معاونت در پنج سال قبل ۶ معاون داشته است، اضافه کرد: مجری انتخابات اگر متهم به سیاسی‌کاری باشد نمی‌تواند این کار را به‌درستی انجام دهد و گرایش سیاسی خود را به صحنه بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه مجریان انتخابات نباید سوژه سیاسی شوند، خاطرنشان کرد: در مجلس امیدواریم لایحه جامع انتخابات هر چه سریع‌تر انجام و به انتخابات آینده کشور برسد.

عرف با بیان اینکه یکی از ملزومات معاونت سیاسی ثابت در مدیریت کشور است، تصریح کرد: جنگ نظامی علیه ایران تبدیل به اقتصادی، رسانه‌ای و اطلاعاتی شده و کشور باید در این شرایط آرایش جنگ اقتصادی و رسانه‌ای به خود بگیرد.

وی تاکید کرد: جنگ روانی دشمن ادامه دارد و محور اصلی آنها مایوس کردن مردم از نظام اسلامی است و دشمن علیه ایران جنگ امواج شروع کرده ولی مردم ما سرفراز از این موارد خارج خواهند شد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه مردم به دولت و دستگاه اجرایی به مسئولان اعتماد کرده و مناصب به آنها داده است، تصریح کرد: باید مدیران سیاسی و امنیتی استانداری‌ها در سرتاسر کشور از اختیارات خود استفاده کنند.

وی در ادامه تاکید کرد تا پایان سال تمام معاونان امنیتی، سیاسی و فرمانداران سراسر ‌کشور تعیین و احکام خود را دریافت کنند و فرمانداری وجود نداشته باشد غیرقانونی سرپرست باشد.

عرف با بیان اینکه در سطح بین‌المللی فشارهای زیادی از اوایل سال ۹۷ علیه ایران آغاز شد، خبر داد: دشمنان ابتدا در ۱۳ مرداد قصد داشتند اتفاقاتی در کشور رخ دهد و بعد تقویم کارهای خود را به ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن ارجاع دادند و آمریکا و دشمنان کشور برای اردیبهشت سال ۹۸ برنامه‌های علیه ایران دارند.

وی به نشست امنیتی سوچی،ورشو و مونیخ نیز اشاره کرد و افزود: در نشست ورشو ابتدا سوژه امنیتی علیه ایران بود و تلاش زیادی انجام شد تا کشورها را برای این کار قانع کنند ولی در نهایت ۳۰ کشور در حد وزیر خارجه حضور داشتند و کشورهای مانند عراق، سوریه ترکیه، لبنان، روسیه و چین در آن شرکت نکردند.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه برخی کشورهای دیگر اروپایی مانند آلمان در این نشست ضد ایرانی شرکت نکردند، بیان کرد: عربستان سعودی نیز در حد مشاور وزیر در این نشست شرکت کرد. دلیل اصلی دشمنی آنها با ایران نفوذ منطقه‌ای ما هست.

وی با تاکید بر اینکه ایران قدرت نوظهور جهانی و قدرت اول منطقه است، ادامه داد: امروز عقیده و ایده جمهوری اسلامی صادر شده نه پول و دلارهای آن.

عرف با اشاره برخی تهدیدهای داخلی کشور نیز گفت: آسیب‌پذیری‌های داخلی چهره ما را مخدوش می‌کند و باید برای این سوءمدیریت‌ها در بخس‌های داخلی کاری جدی شود.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب رهبری نیز اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب چارچوب‌های خوبی ایران را در این بیانیه احصا کردند.

معاون وزیر کشور مهم‌ترین سرفصل این وزارتخانه را استقلال و آزادی اعلام کرد و افزود: در مدیریت سیاسی کشور نباید به اسم آزادی، امنیت را مختل و به اسم امنیت آزادی را از بین برد و برای رسیدن به این مطلب در سال آینده همایش ملی سیاسی با حضور تمام سلایق برکزار خواهد شد.

انتهای پیام/4082/

نظر شما