شناسهٔ خبر: 31216276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

برنامه‌های فرهنگی و دینی در دوران جوانی اثرگذارتر است

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برنامه‌های فرهنگی و دینی در دوران جوانی اثرگذارتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در دیدار دبیر شبکه جوانان آستان قدس رضوی، ارتباط با جوانان بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: اینکه محور کارتان جوانان هستند، مصداق کلام امیرالمؤمنین (ع) می‌شوید که می‌فرمایند دل نوجوان مانند زمین مستعد و آماده است و هر چیزی به آن عرضه شود، طبق آن پرورش می‌یابند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و دینی در دوران جوانی بسیار اثرگذارتر است، تصریح کرد: نقش دوران جوانی در رشد و تعالی انسان بسیار حائز اهمیت است و می باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: انبیاء (ع) مردم را به قسط و عدل وادار نمی‌کردند بلکه آنها را به قسط و عدل تشویق می‌کردند و خود مردم برای شکوفایی افکار و اندیشه‌هایشان تلاش می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر مردم به کاری وادار شوند، واکنش منفی نشان می‌دهند اما اگر برای کرامت انسانی آنها احترام قائل شویم، نتایج مطلوبی حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه شبکه جوانان رضوری را ایجاد کرده‌اید، در حقیقت سخت‌افزار کار را فراهم آورده‌اید و می‌باید اهداف قرآن، انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) نیز به عنوان نرم‌افزار کار، در بین جوانان تشریح و تبیین شود.

آیت‌الله عابدینی افزود: امام رضا (ع) فرمودند خداوند رحمت کند آن بنده‌ای را که امر ما را زنده کند. گفتند چگونه امر شما زنده می‌شود؟ فرمود: علوم ما را فراگیرید و به مردم بیاموزد، که اگر مردم زیبایی‌های گفتار ما را بدانند، از ما پیروی می‌کنند.

نظر شما