شناسهٔ خبر: 31216206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در رشت آغاز شد

R7877/P/S6,71/CT11

مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با حضور مدیران آموزش و پرورش گیلان و دانش‌آموزان گیلانی در رشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، صبح امروز با جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان گیلان و دانش آموزان گیلانی در سالن شهید محنا آموزش و پرورش ناحیه یک در رشت برگزار شد.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گیلان در این مراسم اظهار داشت: هدف آموزش و پرورش در حقیقت کسب علم و دانش و بالا رفتن سطح آگاهی دانش‌آموزان بوده و کار تعلیم و تربیت نیز به یک موقعیت و مکان خاص اختصاص نمی‌یابد.

محمد امجدی با اشاره به اینکه انسان در هر زمانی باید بیاموزد و به دیگران نیز آموزش بدهد گفت: بسیاری از آموزش‌های رسمی نظیر آموزش‌های تربیتی، درسی، اخلاقی در مدارس و دانشگاه‌ها داده می‌شود اما در کنار آن‌ها باید از نظرات و راهکارهای متفاوت دیگر نیز در امر آموزش بهره برد.

وی مدرسه را مکان اصلی تعلیم و تربیت دانست و افزود: گاهی اوقات در کنار تدریس و یادگیری، برنامه‌های مختلف دیگری نیز توسط معلمان و دانش‌آموزان در مدارس اجرایی می‌شود و هر چقدر در برنامه‌های مدرسه نقش‌ پررنگ‌تر داشته باشند، تأثیرات مثبت آن را مشاهده می‌کنند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: معلمان در طی یک برنامه‌ریزی سالانه، موضوعات درسی را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند اما این امر کافی نیست بلکه معلمان در کنار تدریس باید یک روش اقدام‌پژوهی و درس‌پژوهی را اجرا کنند.

امجدی اظهار داشت: دانش‌آموزان تحت عنوان برنامه درس‌پژوهی می‌توانند پیرامون یک موضوع خاص ارائه شده توسط معلمان، تحقیق کنند و سایت‌گردی نکنند بنابراین استفاده از ابزارها و نمایش فیلم‌های آموزشی و اخلاقی در جشنواره فیلم رشد نیز یکی از همین راهکار‌هاست.

وی با بیان اینکه چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به صورت سراسری در کل کشور در حال برگزاری است افزود: فیلم‌های رشد فرصتی برای متولیان امر تعلیم و تربیت و مخاطبان فیلم بوده و دانش‌آموزان هم می‌توانند ایده‌ها و راهکارهای مختلفی برای فیلم‌ها ارائه دهند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان با ارائه ایده و راهکارها در راستای فیلم به نقش خود نیز پی می‌برند گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیان نیز می‌توانند خود در تولید فیلم‌ها و داستان فیلم نقش داشته باشند.

امجدی با بیان اینکه انتظار داریم که دانش‌آموزان فقط به حجم کتاب نگاه نکنند بلکه به ابزارها و محتوایات مهم در راستای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ توجه کنند افزود: دانش‌آموزان باید در مدرسه گروه‌های علمی فعال تشکیل دهند و تحلیل‌گر باشند و تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی دانش‌آموزان هدفمند و مدیریت‌نگر امروز به مدارج عالی رسیدند و در جایگاه‌های مهمی قرار گرفتند خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید هدف داشته باشند و برای رسیدن به آینده مطلوب از فرصت‌ها و زمان تحصیلی خود به نحو احسن استفاده کنند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گیلان ابراز داشت: نقش معلمان و فرهنگیان نیز در راستای موفقیت دانش‌آموزان بسیار زیاد می‌تواند باشد و آنان باید تلاش کنند تا در کنار تدریس از ابزار تئاتر، فیلم و به‌کارگیری دانش‌آموزان در تحلیل یک موضوع کمک کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: شکل‌گیری فضای سینما از کشور فرانسه آغاز شد و در دوره مظفرالدین شاه نیز فضای سینما در کشور ما آغاز به کار کرد و هنرمندان زیادی در عرصه سینما معرفی شدند و هنر خود را به نمایش گذاشتند.

حسین قدیمی‌آزاد با بیان اینکه برخی هنرمندان ایرانی در مسابقات و جشنواره‌های جهانی تندیس دریافت کردند تصریح کرد: بعد از انقلاب با توجه به فرهنگ جامعه، فضای سینما متناسب با فرهنگ جامعه شکل گرفت و نظارت‌های دولت نیز با آن همراه شد.

به گزارش تسنیم، در جریان این مراسم، دانش‌آموزان به تماشای 2 فیلم از این جشنواره نشستند.

انتهای پیام/ش

نظر شما